Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Agricola a înregistrat o cifră de afaceri de 135 mil. lei în T1

După primele 3 luni ale acestui an, Grupul de firme Agricola a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de aproape 2% față de anul trecut, ajungând la circa 135,216 milioane lei.
Photoland_Corbis_Imag_fmt2.jpg

Diminuarea ritmului de creștere este cauzată de scăderea cifrelor de afaceri generată de unele companii din grup care și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață, informează compania.

Companiile grupului care realizează CA mai mici în T1 2015 față de T 1 2014 sunt Aicbac SA (creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole), GA-NA SA (fabrică de nutrețuri pentru rumegătoare), Suinprod Siret SRL (creșterea porcinelor) și Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine Agricola).

Pe de altă parte, Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 3 luni o creştere a cifrei de afaceri cu 4,65%, ajungând în prezent la circa 80,542 mil. lei (de la 76,960 mil lei anul trecut).

Vânzările de carne de pui au crescut 9% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 7%, efect parțial cauzat de scăderea preţului mediu al pieţei, tendință manifestată și pe piața UE.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primul trimestru cu 10%, ajungând la 20,915 mil lei (față de 19,036 mil lei în 2014), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 15,96% creștere în valoare, respectiv 16,57% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o ușoară scădere planificată a volumelor de 15%, în trendul pieței.

„Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu AGRICOLA își pătrează poziția de lider detașat în segment, cu o cotă media de piață de 50% în ultimul an. De asemenea, în contextul în care anul trecut am realizat investiția de creștere cu 25% a capacității de producție a salamurilor crud-uscate – în locația fabricii de fiert-afumate, controlăm cu atenție diminuarea producției de salamuri fiert-afumate, pe care o vom compensa treptat cu producția de produse proaspete (mititei, carne tocată, cârnăciori prospeți). Am lansat și produse noi, între care amintesc Cârnăciorii crud-uscați Salbă ”, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 14,8% (6,300 mil lei față de 5,488 mil lei în Q1 2014). Vânzările acestor produse au înregistrat 18,9 % creștere în volume, respectiv 16,5% creştere valorică.

„La această categorie de produse vorbim de o ușoară revigorare a pieței și de creșterea exporturilor”, arată Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău.

Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 9,68% mai mare decât anul trecut (7,401 mil lei). În primele trei luni din 2015 au fost vândute 15,347 mil ouă proaspete.

Compania Agricola Magazine SRL a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% față de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numărul de magazine în care operează s-a redus față de perioada corespondentă de la 45 la 35 de unități.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii