Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Agențiile de publicitate la nivel global reacționează: „Plata târzie nu este inteligentă. Este iresponsabilă”

Termenele lungi de plată adesea produc consecințe, inclusiv relații tensionate cu furnizorii. Reducerea flexibilității și creșterea rețurilor influenteaza negativ modelele de business și mijloacele de trai ale jucătorilor mai mici din lanțul de servicii de marketing. Astfel de companii nu pot functiona ca niste bănci, arată Raportul Asociației Clienților referitoare la Termenele de Plată, martie 2020. 
 aboneaza-te
Advertising

Orice raport anual al oricărei companii include o secțiune despre cât de importanta este responsabilitatea sociala. Companiile știu că atât clienții lor, cât și angajații se așteaptă ca ei să facă lucruri bune pentru societate si pentru Planeta. Conform Studiului “Barometrului de încredere din Edelman” din martie 2020, 90% din consumatori au raspuns că atat companiile cat și mărcile trebuie să contribuie la protectia bunăstarii financiare a angajaților și a furnizorilor.

Consumatorii înțeleg ca dacă nu se întamplă asa, companiile vor da un semnal negativ atat pentru PR dar si pentru  vânzări. De asemenea, companiile pot avea dificultati să angajeze sau să pastreze talentele și clienții.

Astăzi, companiile din “Fortune Global 500” cheltuiesc în jur de 20 de miliarde de dolari pe an pentru activități de CSR.

Cercetările au arătat că diverse forme de stimulente pro-sociale (prin care angajații nu sunt recompensați cu bani, ci firma se implică, în numele lor, într-un anumite proiecte în beneficiul societății) crește, într-adevăr, productivitatea atat în ce priveste sarcinile simple cat și pe cele complexe. Astfel de actiuni ajută la creșterea retenției și chiar reducerea cererii salariale cu angajații .

În condițiile în care toata lumea încearcă să ajute în criza pandemiei COVID-19, acest lucru este așteptat de catre angajați acum, mai mult decât altă data.

Și totuși, auzim de la membrii noștri din întreaga lume că multe dintre companiile  social responsabile  folosesc criza pentru a întârzia să plătească agențiile. Plata întârziată ajunge sa fie practicata chiar si de  companiile fara probleme de numerar, doar pentru a-și îmbunătăți, fals, raportarile de lichiditate.

Este în contradicție in politica lor de CSR. Agențiile sunt “de facto” solicitate să acționeze ca niste bănci chiar si pentru clientii mai mari. Aceste companii solicita agențiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiționează condițiile contractuale de plată.

Acest fapt produce consecințele nedorite in randul agențiillo care, la rândul lor, luptă pentru a face față salariilor, (care reprezinta deseori chiar si 75% din totalul costurilor).  Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii și furnizorii (care au fost angajați să lucreze direct pentru acești clienți).  Aceștia din urma fiind adesea artiști, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile pe care acestia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Si din aceste salarii isi plătesc chiria și costurile vietii de zi cu zi.

Cercetările arată că, dacă angajații ajung sa considere că angajatorul lor se folosește de CSR doar pentru PR și pentru imagine – acestia vor reacționa negativ și vor vor fi mai putin implicati in rezolvarea sarcinilor.

Cu alte cuvinte, inițiativele care nu vor aduce beneficii societății, se pot întoarce împortiva companiei, dacă angajații, colaboratorii sau clienții vor crede ca nu sunt facute cu buna credinta.

„Nu este în interesul clienților pe termen lung, atunci când menținerea reputației este critică și dorința de a vă asigura că puteți lucra  cu cel mai buni oameni din piață, să prelungiți nejustificat termenele de plată. ” – Stephan Loerke, CEO, Federația Mondială a Agenților de Publicitate, mai 2020

„Voi fi foarte directa: cred că există situații total nedrepte și care depasesc limitele, iar eu nu susțin practica prelungirii termenelor de plata. Există unele situații total incorecte și acestea trebuie discutate între clienți și agenții pentru o relatie rezonabila șisustenabila pe termen lung.” – Bob Liodice, CEO, Asociația Națională a Advertiserilor citat de Campaign, mai 2020.

Asociațiile de agenții menționate mai jos, din întreaga lume, s-au reunit pentru a cere cliențiilor să discute si să gasească un acord comun privind condițiile și termenele de plată prin care să construiască o relație pozitivă și benefică reciproc.

Alianza por Valor Estratégico de las Marcas (AVE) – Mexic

Asociația agențiilor de publicitate acreditate din Hong Kong (HK4As) – Hong Kong

Asociația agenților de publicitate acreditate (4As) – Malaezia

Asociația agențiilor de publicitate americane (4A) – Statele Unite ale Americii

Asociația braziliană a agențiilor de publicitate (ABAP) – Brazilia

Consiliul pentru Comunicarea Comercială – Noua Zeelandă

Consiliul Agențiilor de Comunicare – Australia

Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) – Europa

Institutul Agențiilor de Comunicare (ICA) – Canada

Institutul practicienilor în publicitate (IPA) – Marea Britanie

Uniunea Columbiana de Companii Publicitare (UCEP) – Columbia

VoxComm este noua voce globală pentru agenții, promovând valoarea pe care agențiile o aduc clienților lor ca „turbo-impulsuri” pentru creștere.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania este asociatia profesionala care reuneste cele mai importante agentii de publicitate si media din industrie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii