Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Agenția Initiative prognozează o nouă creștere a pieței de media din România în 2017, care va atinge 407 milioane de euro

Agenția Initiative estimează că piața de media din România a crescut cu 11% anul acesta, iar în 2018 se va majora cu 13%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book. Această evoluție depășește ușor prognoza realizată la lansarea raportului, în luna iunie, când agenția anticipa o creștere de 10% în 2017.
 aboneaza-te
Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative

Piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro în 2018.

Alexandra Olteanu (foto), Managing Director, Initiative: „Finalul de an ne confirmă în mare parte estimările anunțate la începutul acestei veri, piața de media având o creștere apropiată celei înregistrate în 2016. Am asistat la un nou an excelent pentru TV, care continuă să fie motorul creșterii pieței de media locale. Ratele de creștere în România sunt, însă, mai mari decât cele estimate la nivel global, care au fost influențate anul acesta de instabilitățile din mai multe piețe cheie”.

Investițiile în publicitatea TV au cunoscut o nouă evoluție spectaculoasă în 2017, de 12% comparativ cu 2016, până la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rată de creștere o înregistrează piața radio, de 15% vs. 2016, până la valoarea de 23 de milioane de euro.

Digitalul își continuă dezvoltarea, estimându-se că va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decât în 2016.

De asemenea, a fost un an bun și pentru piața de outdoor, care ajunge la 29 milioane de euro în 2017, cu 5% mai mult decât în 2016.

În schimb, publicitatea în presa tipărită își continuă evoluția negativă, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% față de 2016, ajungând la 13,5 milioane euro.

Pentru 2018, agenția Initiative estimează noi creșteri pentru TV (+15%, până la 309 milioane de euro), online (+13%, până la 82 milioane de euro), radio (+10%, până la 26 milioane de euro) și OOH (+5%, până la 31 milioane de euro), în timp ce print-ul va continua să scadă tot cu aproximativ 5%.

În ceea ce privește cotele de piață ale acestor canale, în funcție de veniturile nete din publicitate estimate pentru 2018, TV-ul va avea 67% (vs. 66% în 2017), digitalul – 18%, outdoor – 7%, radio – 6%, iar print-ul – 2%.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – NOIEMBRIE 2017

La nivel global, incertitudinile determinate de evenimentele politice și economice din mai multe piețe importante (Brexit, noua președinție din SUA, alegerile din Germania și Franța) au adus mai mult pragmatism în prognozele privind evoluția pieței de media.

Potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte Initiative, investițiile nete în publicitate au crescut anul acesta cu 4,1% și se vor majora cu 5,2% în 2018.

Online-ul și TV-ul continuă să domine piața de media globală, cu cote de 41%, respectiv 35% în 2017.

În 2018, TV-ul va scădea la o cotă de 34%, în timp ce digitalul va crește la 44%. Rata de creștere cea mai accelerată va fi pentru digital (+13,4%), urmat de OOH (+3%) și TV (+2,5%), fiind prognozate și scăderi pentru radio (-1,8%) și print (-10%).

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL NAȚIONAL – NOIEMBRIE 2017

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii