FacebookTwitterLinkedIn

AFI Europe România anunță rezultatele obținute în T4 2015 și pe parcursul anului trecut, înregistrând un venit operațional net (NOI) de peste 40 de milioane de euro în 2015 al activelor sale generatoare de venit din România, reprezentând o creștere cu 8% în comparație cu aceeași perioadă a lui 2014.

Mall-ul AFI Palace Cotroceni din București, activul cel mai mare și mai important al companiei AFI Europe România, a avut un venit operațional net de aproape 8 milioane de euro în T4 2015, și de aproximativ 31 de milioane de euro în 2015, rezultate cu peste 3% mai mari față de cele înregistrate în anul precedent.

Zona Centru-Vest, cel mai fierbinte punct al dezvoltării segmentului office

Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu excepția hipermarketului, au crescut cu 9,3% în T4 și cu 8% pe parcursul anului trecut, în comparație cu 2014.

Venitul operațional net al AFI Palace Ploiești a fost de peste 4 milioane de euro în 2015, fiind cu peste 6% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a lui 2014. Vânzările retailerilor din centrul comercial din Ploiești au înregistrat o creștere semnificativă anul trecut, cu 24% în T4 2015 și cu 23% pe parcusul anului trecut, față de cele din anul precedent. Gradul de ocupare actual al AFI Palace Ploiești este de peste 99%.

GALERIE FOTO: Cum arată magazinul Louis Purple din Afi Palace Cotroceni

“AFI Europe România a încheiat T4 și întregul an 2015 cu rezultate operaționale și financiare excelente, după cum arată creșterea cu 8% a venitul operațional net al activelor noastre generatoare de venit din România. Odată cu finalizarea clădirii de birouri AFI Park 4&5, portofoliul nostru a crescut la 180.000 de de metri pătrați închiriabili. De asemenea, pentru AFI Palace Cotroceni am finalizat anul trecut două extinderi, iar alte dezvoltări sunt plănuite pentru centrele comerciale din Cotroceni și Ploiești în 2016. Rezultatele financiare foarte bune și cifrele pozitive la nivel microeconomic ale României ne încurajează să începem noi proiecte, precum noul centru comercial (45.000 de metri pătrați) ce va fi dezvoltat în Brasov și proiectul de birouri (50.000 de metri pătrați) de pe Șoseaua Progresului din București, a căror construcție este plănuită să demareze anul acesta”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.

În același timp, AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a publicat astăzi rapoartele financiare pentru 2015, înregistrând un profit de 50 de milioane de euro și un venit operațional net de 81 de milioane de euro. Venitul operațional a crescut în 2015 cu 15% la 112 milioane de euro în comparație cu aceeași perioadă a lui 2014. Rezultatele de anul trecut față de cele din 2014 au fost influențate de deprecierea euro cu 10% în raport cu moneda națională a Israelului.

Cât valorează mallul AFI Palace Cotroceni?

AFI Properties anunță o distribuție de dividende în 2016 și 2017 către acționarii săi de aproximativ 55 de milioane de euro, după cele în valoare de 60 de milioane de euro, care au fost distribuite anul trecut.

În prezent, AFI Properties, prin subsidiarele sale, dezvoltă 80.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri şi 500 de unităţi rezidenţiale, care se adaugă celor câteva sute de mii de metri pătrați care sunt în faza de proiectare, inclusiv centrul comercial și proiectul de birouri din Brașov. AFI Properties deține în acest moment peste 550.000 de metri pătrați de proprietăți generatoare de venit.