Cautare




, Contributor

Forbes.com

Internet |
|

Afacerişti din timpul şcolii

blidarus.jpg
Doi absolvenţi de ASE, fraţii Adrian (35 de ani) şi Teodor Blidăruş (34 de ani) au ales în urmă cu şase ani să îşi decidă singuri viitorul. Au pus pe picioare o companie de IT, astăzi o afacere de peste un milion de euro.

Cu antreprenoriatul în sânge de mici, cei doi fraţi Blidăruş s-au trezit afacerişti încă din timpul şcolii. Primul „business” pe care ei l-au dezvoltat cu succes a fost atunci când au înregistrat mai multe casete cu jocuri pentru PC şi, ulterior, le-au vândut într-o consignaţie de cartier. „Pentru noi a fost ceva senzaţional. Vânzătoarea ne-a spus iniţial că nu vom avea succes, dar în câteva zile stocul făcut de noi – cred că erau vreo zece casete – s-a epuizat”, îşi aminteşte Teodor Blidăruș, actualul managing partner al companiei Softelligence. „De aici şi până la realizarea primului milion de euro în afaceri a fost destul de simplu”, glumeşte antreprenorul, care recunoaşte că a profitat de boom-ul economic din 2006-2007 şi a reuşit, alături de fratele său, Adrian, să dezvolte mai multe soluţii IT cerute pe piaţă.

Acesta din urmă are, astăzi, responsabilităţi în zona de operaţiuni şi consultanţă tehnică şi i s-a alăturat abia în 2008 fratelui său, Teodor, în dezvoltarea companiei Softelligence, furnizor de soluţii software de tip CRM (Customer Relationship Management) colaborativ, e-business şi outsourcing. Anterior, între 2000 şi 2001 a exersat la Advantage Software Factory ca Senior Software Engineer, iar apoi la IP Devel ca Operations Manager. Ca director de operaţiuni şi dezvoltare acesta a condus echipe de peste 100 de angajaţi şi a gestionat proiecte pentru companii precum Vodafone sau Simrad. Iar astăzi se foloseşte de experienţa acumulată în businessul propriu.

„În timp am căpătat ceva cunoştinţe şi eram siguri că ne vom descurca. Deşi a venit criza, noi am reuşit să creştem. De ce? Pentru că am ales să ne dezvoltam în altă direcţie. Fiind o companie mică, am putut să ne reorientăm foarte repede şi am dezvoltat rapid produse adaptate crizei“, susţine Adrian Blidăruş.

De la afaceri de 15.000 de euro în 2007, businessul celor doi fraţi a crescut de zece ori în 2008. În 2009 a ajuns la 200.000 de euro, iar un an mai târziu, afacerile au crescut de peste două ori, pentru ca în 2011 să depăşească un milion de euro. „În 2010, cifra de afaceri a fost de 546.000 euro şi aveam un număr mediu de 11 salariaţi. Acum avem peste 40 şi urmează să mai angajăm.Astăzi, 70% din busineesul nostru provine din OMNi e-Business – platforma proprietară de e-Business (dezvoltata de Softelligence). 30% din cifra de afaceri provine din businessul ELITE – high-end outsourcing”, spune Teodor Blidăruş, care în perioada 2000-2008 a lucrat pentru TotalSoft ajungând să ocupe poziţia de Charisma Enterprise Tehnical Manager, unde a coordonat o echipă de peste 80 de oameni.

Ambii îl admiră pe Bill Gates, dar nu pot trece cu vederea un alt „greu” al IT-ului: Steve Jobs. În timp ce Teodor are o slăbiciune pentru fotbal şi este, să zicem, un simplu simpatizant al echipei Dinamo, Adrian are ca hobby kite-ul. Iar după ce în 2011 au depăşi primul milion de euro în afaceri, astăzi cei doi fraţi şi-au stabilit deja un nou target: o creştere de cel puţin 40% faţă de anul trecut, dar şi dezvoltarea pe plan internaţional. Şi nu doar în Europa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii