Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Afacerile sociale se pot înscrie, până pe 8 iunie, într-o competiție organizată de NESsT România în parteneriat cu UniCredit pentru granturi totale de 50.000 de euro

Fundația NESsT România a lansat, la începutul lunii mai, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Business Integrated Solutions, competiţia „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”.
Academia Mintilor Creative

În acest program se pot înscrie până pe 8 iunie întreprinderi și afaceri sociale, înființate și conduse de ONG-uri (asociații, fundații), cooperative sau diferite tipuri de entități comerciale (PFA, SRL, II) care urmăresc rezolvarea unei probleme sociale.

Prin acest program, NESsT și UniCredit vor sprijini dezvoltarea unor afaceri sociale existente, care creează locuri de muncă și/sau oportunități reale de generare de venituri sau oferă servicii de plasare pe piața muncii pentru grupuri defavorizate.

„Obiectivul nostru este să dezvoltăm capacitatea afacerilor sociale din România care, prin soluții inovative de business, contribuie la incluziunea socială a persoanelor din categorii defavorizate și la creșterea economiei locale. Suntem convinși că granturile și orele de consultanță oferite câștigătorilor vor aduce un plus de valoare considerabil grupurilor țintă vizate  de aceștia”, declară Maurizio Beretta, Chairman al Fundației UniCredit.

În cadrul competiției, trei afaceri sociale pot câștiga granturi în valoare de 15.000 de euro fiecare și servicii de consultanță de business pentru un an de zile. Câștigătorii vor putea obține un premiu suplimentar în valoare de 5.000 euro, oferit de Fundația UniCredit sub iniţiativa „Your Choice, Your Project” afacerii sociale care primește cel mai mare număr de voturi din partea angajaților Grupului UniCredit.

„De-a lungul celor 6 ani în care am susținut programul NESsT de dezvoltare a afacerilor sociale, am observat potențialul deosebit al acestor antreprenori de a genera valoare în comunități. Antreprenorii sociali sunt cei care care contribuie la crearea de locuri de muncă sau generarea de venituri suplimentare pentru grupuri excluse de pe piața muncii. Sunt acei curajoși cu inimă mare, dar și cu minți creative, care găsesc soluții inovative, atât la probleme de business, cât și la probleme sociale”, a explicat Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Principalele etape ale proiectului sunt următoarele:

  1. 26 aprilie – 8 iunie, perioada de înscrieri în competiție;
  2. 8 – 15 iunie, reprezentanții NESsT aleg un număr de maximum 12 finaliști care vor intra în program;
  3. 25 iunie – 20 iulie, finaliștii vor participa la un workshop de 2 zile și se vor pregăti alături de specialiștii NESsT pentru a-și susține planul de creștere a afacerii în fața comisiei de investiție;
  4. 26 iulie, pitchul finaliștilor, în urma căruia o comisie de investiție (formată din reprezentanți ai grupului UniCredit, reprezentanți ai mediului de business și ai Fundației NESsT) va selecta cele trei afaceri care primesc granturile;
  5. august 2018 – mai 2019, acordarea granturilor și a sprijinului de tip incubare de afacere pentru câștigători.

Continuăm și în acest an, la nivel de Grup, misiunea de a promova afacerile sociale și de a ne implica în susținerea lor prin proiectul <<Your Choice, Your Project>>. Începem prin a ne vota afacerea socială favorită, dar nu ne oprim aici. Investim direct, prin lucru alături de câștigători, prin împărtășirea <<know-how-ului>> de care dispunem și training, folosindu-ne de abilitățile și competențele noastre specifice, pornind de la nevoile antreprenorilor, pentru a-i ajuta să se dezvolte”, a spus Girolamo Antonucci, Branch Manager al UniCredit Business Integrated Solutions România.

Academia Minților Creative a ajuns la 60 de noi absolvenți și se extinde în Timișoara și Cluj-Napoca

Tot la finele lunii aprilie, Cea de-a treia ediție a Academiei Minților Creative, programul de educație financiară și antreprenorială organizat de UniCredit Bank, a ajuns la final.

Timp de patru zile, antreprenorii au participat la cursuri intensive susținute de către peste 20 de mentori, profesioniști din afaceri.

Cursanții acestei ediții au fost antreprenori creativi la început de drum, dar și cu afaceri existente, pe care își doresc să le extindă. Afacerile acestora vizează domenii variate: de la design și dezvoltare de produs la IT&C, producție foto-video, galerii de artă, organizare de evenimente, bucătărie vegetariană, arhitectură sau hoteluri pentru animale de companie.

În Marea Britanie, industriile creative generează venituri de peste 90 de miliarde de lire din produsul intern brut. În schimb, în România, antreprenoriatul creativ este o Cenușăreasă a economiei locale. Noi credem că antreprenorii creativi pot fi un motor de creștere al economiei locale. Acesta e motivul pentru care am pus bazele Platformei Minților Creative, program educațional din România care susține afacerile creative și mințile din spatele lor. O platformă care oferă educație, susținere și vizibilitate celor care au curajul să facă lucrurile altfel. Iar, pentru ca un număr cât mai mare de antreprenori să aibă acces la know-how, anul acesta vom organiza Academia Minților Creative și în Timișoara și Cluj-Napoca”, a declarat Răsvan Radu, CEO al UniCredit Bank. 

Academia Minților Creative este un proiect creat de la 0, bazat pe experiența practicienilor și pornind de la modul de funcționare al antreprenorilor creativi, potrivit Ancăi Ungureanu, unul dintre mentorii din partea UniCredit Bank.

„Este o școală pe bune, cu sfaturi oferite nu din cărți, ci bazată pe experiența extinsă a mentorilor, specialiști în domenii necesare unui antreprenor precum strategie de business, legislație, fiscalitate modalități de finanțare, markeing sau recrutare. De asemenea, am abordat subiecte sensibile, precum motivele pentru care un business poate eșua și cum acestea pot fi evitate sau ce transformă o afacere într-una de succes în mediul online. În cadrul workshop-urilor, cursanții au lucrat aplicat pe situatii reale, iar la masterclass-uri au abordat subiecte relevante pentru orice stadiu al afacerii. Ne bucurăm că am susținut în dezvoltarea afacerilor lor încă 60 antreprenori care se alătură celor 100 de absolvenți ai Academiei Minților Creative de anul trecut”, a detaliat Ungureanu.

Carina Sava, de la Mastering the Music Business, brandul care organizează prima conferință din România pe teme de industrie muzicală, a spus că, în cadrul AMC, nu doar a aflat informații tehnice pe care le-a acumulat, dar a învațat mai multe despre ea însăși și despre felul în care se raportează la propriul business.

Academia Minților Creative este un program de educație financiară și antreprenorială organizat de UniCredit Bank. Alături de platforma Romanian Stories, Barometrul Minților Creative (prima cercetare din România asupra obstacolelor și perspectivelor antreprenorilor creativi), Miercurea Minților Creative, Ghidul 24/7 și Pachetul Creativ, Academia face parte din platforma UniCredit Bank de susţinere a industriilor creative din România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii