FacebookTwitterLinkedIn

MCA exportă regulat în Belgia, Franţa, Austria, Serbia, Bulgaria, Moldova şi Italia, iar în 2012 a livrat punctual şi în Nigeria, Suedia şi Elveţia. Considerat unul din cei mai mari producători de uşi de garaj secţionale din România şi Balcani, MCA Grup a încheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, menţinându-se la acelaşi nivel comparativ cu finele anului anterior, pe o piaţă în scădere cu aproximativ 16%. 

În plus, planurile companiei pentru 2012 pentru pieţele externe vest-europene s-au dovedit a fi mai greu de îndeplinit decât se aşteptau oficialii MCA la începutul anului. “Concurenţa cu care ne-am confruntat vine preponderent din Polonia, iar o altă piedică a fost reticenţa partenerilor externi de a plăti în avans. Companiile străine se aşteaptă la termene de plată sau cel mult plata la livrare, situaţie pe care noi dorim s-o evităm deoarece avem deja experienţa unei <<ţepe>> în Austria. Însă nu ne descurajăm, ci dimpotrivă,  ţintim în continuare o creştere a vânzărilor la export, spre 30% din afaceri, mai ales pentru că ne aşteptăm la un an greu pe plan local”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA.

Vezi si: Ciprian Oprea, MCA Grup: Dacă ai cash, faci bani, dacă nu ai, pierzi bani

Acesta susține că dacă analizăm piaţa locală a uşilor de garaj, ca număr de unităţi vândute vorbim despre un declin de 10% în 2012, până la 14.500 de unităţi, evoluţie pe care o atribuie şi scăderii cu 10% a numărului de autorizaţii de construcţie eliberate în 2011. Ca valoare, scăderea este chiar mai abruptă, de 16%, până la aproximativ 10 milioane de euro, adâncită de erodarea preţurilor.

MCA Grup a vândut anul trecut 6.200 de uşi secţionale (rezidenţiale şi industriale), cu 4% mai multe faţă de 2011, şi 13.400 de rulouri exterioare, în creştere cu 10%. În ceea ce priveşte cota de piaţă, brandului MCA îi revin, pe partea de uşi de garaj,  aproximativ 32 de procente, păstrându-şi poziţia din 2011, iar la rulouri se menţine la o cotă de piaţă de 15%.

MCA este cel mai vândut brand autohton de uşi de secţionale, controlat de societatea MILCA SRL. Producătorul român cu o experienţă de 15 ani are la Jilava, lângă Bucureşti, cea mai mare fabrică de profil din Europa de Sud-Est şi asigură o acoperire naţională printr-o o reţea de peste 1.000 de colaboratori.