Cautare




, Contributor

Forbes.com

Imobiliare |
|

Afacerile MCA pe plan extern au adus 13% din totalul businessului

Ciprian-Oprea-director-general-MCA.jpg
Afacerile producătorul de uşi de garaj MCA pe plan extern au adus, anul trecut, 13% din totalul businessului (peste un milion de euro), în creştere faţă de aportul adus în 2011, dar sub estimările companiei. Totuşi, faţă de suma încasată anul trecut din export, creşterea este de 20%.

MCA exportă regulat în Belgia, Franţa, Austria, Serbia, Bulgaria, Moldova şi Italia, iar în 2012 a livrat punctual şi în Nigeria, Suedia şi Elveţia. Considerat unul din cei mai mari producători de uşi de garaj secţionale din România şi Balcani, MCA Grup a încheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, menţinându-se la acelaşi nivel comparativ cu finele anului anterior, pe o piaţă în scădere cu aproximativ 16%. 

În plus, planurile companiei pentru 2012 pentru pieţele externe vest-europene s-au dovedit a fi mai greu de îndeplinit decât se aşteptau oficialii MCA la începutul anului. “Concurenţa cu care ne-am confruntat vine preponderent din Polonia, iar o altă piedică a fost reticenţa partenerilor externi de a plăti în avans. Companiile străine se aşteaptă la termene de plată sau cel mult plata la livrare, situaţie pe care noi dorim s-o evităm deoarece avem deja experienţa unei <<ţepe>> în Austria. Însă nu ne descurajăm, ci dimpotrivă,  ţintim în continuare o creştere a vânzărilor la export, spre 30% din afaceri, mai ales pentru că ne aşteptăm la un an greu pe plan local”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA.

Vezi si: Ciprian Oprea, MCA Grup: Dacă ai cash, faci bani, dacă nu ai, pierzi bani

Acesta susține că dacă analizăm piaţa locală a uşilor de garaj, ca număr de unităţi vândute vorbim despre un declin de 10% în 2012, până la 14.500 de unităţi, evoluţie pe care o atribuie şi scăderii cu 10% a numărului de autorizaţii de construcţie eliberate în 2011. Ca valoare, scăderea este chiar mai abruptă, de 16%, până la aproximativ 10 milioane de euro, adâncită de erodarea preţurilor.

MCA Grup a vândut anul trecut 6.200 de uşi secţionale (rezidenţiale şi industriale), cu 4% mai multe faţă de 2011, şi 13.400 de rulouri exterioare, în creştere cu 10%. În ceea ce priveşte cota de piaţă, brandului MCA îi revin, pe partea de uşi de garaj,  aproximativ 32 de procente, păstrându-şi poziţia din 2011, iar la rulouri se menţine la o cotă de piaţă de 15%.

MCA este cel mai vândut brand autohton de uşi de secţionale, controlat de societatea MILCA SRL. Producătorul român cu o experienţă de 15 ani are la Jilava, lângă Bucureşti, cea mai mare fabrică de profil din Europa de Sud-Est şi asigură o acoperire naţională printr-o o reţea de peste 1.000 de colaboratori.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii