Pentru acest an, Teraplast își propune să ajungă la afaceri de 970 de milioane de lei, o majorare de 127%, comparativ cu acest an.
Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, a încheiat anul 2017 cu o EBITDA ajustată de 41 de milioane de lei, o scădere de 34%, comparativ cu anul anterior.
EBITDA ajustată resprezintă rezultatul operțional înainte de: Amortizare și ajustări pentru deprecierea activelor imobilizate, Provizioane pentru riscuri și cheltuieli, Rezultatul din ieșirea și evaluarea la valoarea justă a imobilizărilor corporale și necorporale și a investițiilor imobiliare și a cheltuielilor efectuate în legătură cu achiziția participațiilor în Depaco, TeraSteel Serbia și Politub în sumă de 1,5 milioane de lei în 2017 (2016: zero lei).
Grupul estimează o creștere de 147% a EBIDTA în 2018, până la 101 milioane de lei, după ce anul trecut a investit într-o serie de achiziții, care vor avea o contribuție majoră la rezultatele Grupului în 2018: participația de 67% în Depaco, fabrica de panouri sandwich TeraSteel Serbia, businessul Politub și fabrica de reciclare PVC.
„Scăderea EBITDA consolidată a grupului se datorează lipsei de investiții în infrastructură care a impactat semnificativ TeraPlast SA, în particular divizia de instalații și amenajări. Pentru anul 2018, compania estimează o economie de 1,5 milioane de euro cu materia primă, ca urmare a punerii în funcțiune a secției de PVC reciclat, în noiembrie 2017. De asemenea, TeraPlast și-a adaptat politicile de aprovizionare, stocuri și distribuție la noile condiții de piață”, se subliniază într-un comunicat de presă al TeraPlast.
În vederea menținerii poziției de lider de pe piața canalizărilor exterioare, dar și pentru a-și crește cota de piață pentru sistemele de canalizare interioară, pentru 2018 TeraPlast a pregătit lansarea de noi produse.
„Am intrat în 2018 în top 10 reciclatori europeni și cu un portofoliu de produse structurat astfel încât să putem răspunde provocărilor actuale ale pieței”, a declarat Mirela Pop, director general TeraPlast.
În 2017, TeraPlast a achiziționat producătorului de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Cumpărată în iunie 2017, investiția a depășit 6 milioane de euro. Aceasta este prima fabrică din străinătate deschisă după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești. În 2018, fabrica TeraSteel din Serbia își propune să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro.
„Acesta este un obiectiv cât se poate de realist, ținând cont de faptul că TeraSteel Serbia are o fabrică identică cu cea din România care a avut în 2017 o cifră de afaceri de 38 milioane de euro și deservește o piață de 160 milioane de euro, cu fabrica din Serbia”, se subliniază într-un comunicat de presă al companiei.
Tot în 2017, grupul a încheiat acorduri pentru achiziționarea pachetului de 67% din Depaco, al doilea jucător de pe piața de țiglă metalică, prin brandul Wetterbest. TeraPlast a preluat controlul Depaco în ianuarie 2018, după obținerea avizului favorabil de la Consiliul Concurenței. La 31 decembrie 2017, Depaco era controlată în comun cu ceilalți asociați, prin urmare societatea este consolidată prin metoda punerii în echivalență (Depaco nu a avut o contribuție la EBITDA consolidată a grupului pentru anul 2017). Depaco a fost consolidată, ca subsidiară, începând cu ianuarie 2018.
Seria de achiziții a continuat cu preluarea Politub, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața țevilor de apă și gaz, care a intrat integral în portofoliul TeraPlast începând cu luna octombrie a anului trecut. Din decembrie 2017, Politub a transferat businessul către TeraPlast ca un tot unitar, devenind divizia de țevi polietilenă a TeraPlast. Pentru 2018, reprezentanții își propun dublarea cifrei de afaceri pentru această divizie.
Cifra de afaceri a TeraSteel Romania în 2017 a fost de 173 milioane de lei, iar EBITDA de 17,8 milioane de lei (2016: cifra de afaceri de 125 milioane de lei, EBITDA de 15 milioane de lei).
„Am mulțumirea că dacă în urmă cu 10 ani eram jucătorul nr. 11, acum suntem lideri pe piața panourilor sandwich cu spumă poliuretanică din România. TeraSteel Serbia a generat EBITDA din a doua lună de producție. Cu fabrica din Serbia, acționăm pe o piață de 160 milioane de euro. Ne-am propus pentru 2018 o cotă de piață de aproximativ 20%. De trei ani, exportăm în Serbia, prin urmare avem cunoștințe solide în această piață”, a spus Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel.
Depaco este jucătorul numărul doi pe o piață de 300 milioane de euro și își propune pentru 2018 majorarea cotei de piață, în special în centrul și nordul țării, unde la ora actuală are o prezență redusă, dar și extinderea prezenței pe piața europeană.
„Ne-am întărit forța de vânzări și am început derularea planurilor de extindere și eficientizare a capacităților de producție”, a menționat Valeriu Irimescu, director general al Depaco.
Grupul TeraPlast include TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), filialele TeraSteel Bistrița și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC), TeraPlast Logistic (începând cu iunie 2016, coordonează activitățile logistice ale grupului), TeraPlast Ungaria (distribuitor), divizia de polietilenă (fosta Politub, producător de țevi din polietilenă), precum și Depaco (producător de țiglă metalică).
Facilitățile de producție ale companiilor din Grup sunt localizate în Parcul Industrial TeraPlast, dezvoltat pe o suprafață de peste 200.000 mp, în extravilanul municipiului Bistrița. În ultimii 10 ani Grupul TeraPlast a investit 246 de milioane de lei în dezvoltarea și modernizarea capacităților de producție, dar și în extinderea portofoliului de produse.
Începând din 2 iulie 2008 cea mai mare companie din Grup – TeraPlast este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.