Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Afaceri în creştere

Grupul de firme Agricola înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 6%, în prima jumătate a anului 2017, față de perioada similară din 2016. Valoarea cifrei de afaceri ajunge astfel la 322,658 milioane lei (cifra de afaceri nu mai include și off-urile de vânzări, potrivit legislației aplicabile din 2017).
Grigore Horoi

Creșterea cifrei de afaceri este generată de vânzările companiilor din grup, cu excepția Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine Agricola), a cărei cifră de afaceri a scăzut cu – 8,79%.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat, în primele 6 luni, o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, de circa 194,980 mil. lei. “Cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzărilor de furaje către terți. Vânzările de carne de pui sunt în staționare din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creștere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare și a pieselor din carne de pui cu valoare adăugată mare”, declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut cu 10%, ajungând la 55,661 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au crescut cu 7% în valoare şi 5% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 16,5%, respectiv o creștere valorică de aproape 19%. Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu Agricola fiind în continuare lider detașat în segment, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat, în aceeaşi perioadă, o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere a volumelor de 7%, în special din exporturi în țările UE.

Vânzările de ouă proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, au înregistrat, în primul semestru al anului, o creștere de 0,5% a volumelor (30,818 mil. ouă) și o creștere valorică de 18% datorată revenirii prețului mediu al acestui produs la un nivel normal.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. În septembrie, compania împlinește 25 de ani de la înfiinţare. Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready- meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii