FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

Businessul nostru are o ascensiune importantă în special în perioada de vară, mai ales pentru zona de băuturi. Ne dorim ca produsele PepsiCo să însoțească consumatorul peste tot în vacanță și ne bucurăm că, anul acesta, majoritatea a ales destinații de concediu în România. Pentru aceștia, am pregătit o serie de campanii inovatoare, potrivite pentru starea de spirit pe care o are consumatorul în vacanță, în special pentru brandurile noastre Lipton, Pepsi și Lay’s. I-am invitat pe consumatori să „Simtă vibe-ul verii cu Lipton Ice Tea” printr-o campanie multichannel, în colaborare cu Nicole Cherry. În cadrul campaniei, aceștia au posibilitatea să câștige 5 zile în casa Lipton By the Sea din Mamaia și să se bucure de noul sortiment Lipton Piersică Zero Zahăr. Și, pentru că energia și entuziasmul sunt specifice sezonului de vară, am lansat campania Pepsi FIZZ UP, prin care vom transforma o vară obișnuită într-una de neuitat. Timp de 4 luni, consumatorii se vor relaxa cu gustul răcoritor al băuturii Pepsi, pe melodia FIZZ UP, realizată alături de Smiley.

Mai mult, ne-am dorit să ne implicăm în continuare în sprijinirea comunității, astfel că am pregătit o campanie națională cu o componentă socială – ”Deschide Lay’s. Dăruiește zâmbete!” – în care interacțiunile consumatorilor cu brandul vor fi transformate în donații pentru proiecte cu impact real în comunitate. Consumatorii vor putea alege către ce asociație vor ajunge donațiile lor dintre următoarele patru organizații: Asociația Teach for Romania, Asociația Let’s do it, Romania!, Asociația Green Revolution și Asociația Adi Hădean.

Certitudini și predictibilitate

Ne-am concentrat foarte mult, în ultimul an, pe înțelegerea nevoilor consumatorilor noștri. Aceștia își doresc branduri mai sănătoase și sustenabile și, mai ales, vor produse care au același gust foarte bun. Planul nostru este să creăm un portofoliu de alimente și băuturi cu un profil nutrițional îmbunătățit și, folosind experiența dobândită cu reducerea zahărului, să accelerăm trecerea către un portofoliu de snackuri mai echilibrat, convingând și consumatorul să se îndrepte spre acest tip de opțiuni.

Suntem norocoși pentru că domeniul nostru de activitate este mult mai predictibil decât altele, așa s-a întâmplat și în 2020 și anul acesta. Totuși, impredictibilitatea contextului extern este un factor pe care îl luăm și noi în calcul. Chiar și așa, am continuat să investim, în special în oameni, în dezvoltarea echipei noastre, de asemenea, în capacitățile de producție și campanii puternice de marketing.

Având în vedere faptul că economia României e pe o traiectorie pozitivă sunt optimist cu privire la partea a doua a anului 2021.

Îngrijorări

Consumatorii noștri se bucură de produsele PepsiCo în număr mare în locațiile HoReCa. Acest sectorul a fost grav afectat și greu încercat de restricțiile de până acum. Reprezentanții și colegii din acest sector au demonstrat că își asumă responsabilitatea să organizeze activitatea în condiții de igienă maximă. Sperăm să nu retrăim situația dificilă de până acum. În acest sens, PepsiCo a devenit partenerul campaniei „Dor de bun și bine”, proiect dezvoltat de Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA, cu misiunea de a facilita crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa. Aceștia au dezvoltat un „Ghid de siguranță în restaurante”, primul material din România care definește măsurile optime de siguranță și responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât și consumatorilor.

Planuri de business

România este o piață importantă pentru PepsiCo în Europa. Nu numai că aprovizionăm piața internă, dar România produce și pentru alte piețe. Drept urmare, în timp ce lucrăm la dezvoltarea businessului în regiune, investim constant în facilitățile noastre, în utilități și în infrastructură.

Ne-am propus să ne continuăm planurile stabilite înainte de startul pandemiei și să lucrăm la dezvoltarea proiectelor de sustenabilitate. Primul obiectiv este introducerea ambalajelor 100% reciclate, pentru toate produsele din portofoliul PepsiCo. Astfel că, în august 2020, am introdus rPET-urile (PET reciclat) pentru Lipton Ice Tea, urmând să continuăm cu Pepsi și Mirinda. De asemenea, ne dorim să ajutăm România să atingă țintele legate de reciclare, stabilite de UE pentru 2025 și 2029, una dintre provocările întâmpinate de societatea românească în acest moment.

Mai mult, PepsiCo a anunțat recent, la nivel global, un nou obiectiv pentru Agricultură Regenerabilă prin care compania și-a propus să extindă practicile de agricultură regenerabilă pe 7 milioane acri (2,8 milioane hectare), să îmbunătățească viețile a mai mult de 250.000 de oameni care fac parte din lanțul agricol de aprovizionare și să obțină 100% din ingredientele sale cheie din surse sustenabile, inclusiv cele ale terților, până în 2030. Pe plan local, suntem permanent alături de partenerii locali, pe care îi sprijinim în dezvoltarea recoltelor.

De exemplu, Lay’s în România se produce din 100% cartofi de chips cultivați din sol românesc. În acest moment, compania noastră colaborează cu 29 de fermieri din Dâmbovița, Brașov, Covasna, Harghita și Bacău ale căror culturi de cartofi le monitorizează în timp real cu o aplicație mobilă. Ne dorim să continuăm să valorificăm tehnologia Crop Track, o platformă online care ne ajută atât pe noi, cât și pe fermieri să înțelegem performanța culturilor. Mai mult, în România, sprijinim incluziunea financiară a fermierilor, oferind fluxuri de venituri și plăți în avans, astfel încât să poată cumpăra îngrășăminte și semințe. Pentru campania din 2021, am planificat aproximativ 46.000 de tone de cartofi pentru chips, anul trecut am avut o cantitate similară, dublă față de 2019. În plus, echipa extinsă PepsiCo (Agro, Finance, Logistică, Supply and Quality) se asigură ca materia primă recoltată de la fermieri ajunge în cel mai scurt timp la fabrică unde sunt procesați sau depozitați.

Un alt obiectiv este reducerea emisiilor totale de gaze cu efect de seră, de-a lungul lanțului său valoric, cu mai mult de 40%, până în 2030, și obținerea de zero emisii nete în operațiunile noastre globale, până în 2040. Ne-am asumat obiective ambițioase, pentru că suntem de părere că avem oportunitatea și responsabilitatea de a produce schimbări importante, să avem un impact pozitiv atât în plan local, cât și la nivel global.


Vacanță în țară sau în străinătate

     –

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.