În business este foarte important să urmărim în permanență ce se întâmplă și trebuie acționat cu viteză, consideră Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software, chiar dacă nu este luată întotdeauna cea mai bună decizie.
„Putem să corectăm pe parcurs pentru că măcar am luat o decizie și am schimbat ceva. Întotdeauna în companie ne sfătuim cu echipa de management, discutăm și alte soluții și de multe ori s-a dovedit că aceste soluții vin din partea colegilor. Luăm decizia pe baza acestei decizii colective”, a declarat acesta.
Pentru a face față schimbării, în contextul în care tehnologia devine tot mai prezentă în activitatea noastră de zi cu zi, Adrian Bodomoiu consideră că un lider trebuie să se adapteze în permanență.
„Cred că este foarte important să fie informat în privința ultimelor noutăți și să învețe. Se spune că cel mai bine învățăm din greșeli și educația te ajută să înveți din greșelile altora, pentru că este mult mai costisitor să înveți din greșelile proprii. Eu personal învăț foarte mult de la colegi, pun întrebări și vin cu idei. Am observat că poți învăța foarte multe de la colegii din cadrul companiei.”
Actorii principali în ultima perioadă dificilă nu au fost autoritățile, ci fiecare om în parte, este de părere Adrian Bodomoiu. Chiar dacă statul a dat un set de reguli și o direcție generală, totul a ținut de oameni și de modul în care aceștia le-au aplicat.
„Noi ca popor ne-am descurcat foarte bine. Am reușit să evităm situația în care multe alte țări vestice au fost în această pandemie. Dacă a fost ceva făcut foarte bine de stat a fost modul în care s-a organizat campania de vaccinare.”
În privința strategiei unei companii, directorul Wizrom spune că aceasta se face pe termen mult mai scurt acum și nu se mai pune problema unei strategii pe termen lung. În opinia sa, un termen lung, cel puțin în IT, înseamnă acum maxim următorii 3 ani, față de 5-10 ani cum era înainte.
„Ca orice companie ne dorim creștere pe cifra de afaceri, pe profit. Este important însă cum realizăm această creștere. Trebuie să extindem portofoliul nostru de clienți și să aducem nume noi, lucru pe care ni l-am și propus. Acest lucru nu-l putem realiza dacă nu avem grijă de clienții deja existenți, pentru că în cazul nostru 80-90% din clienții noi vin pe baza recomandărilor clienților pe care-i avem deja.”
Adrian Bodomoiu spune că Wizrom a investit în soluții de business intelligence astfel încât managerii companiilor pe care-i are drept clienți să poată realiza analize asupra celor întâmplate și să se bazeze pe ce urmează să se întâmple.
„Pe bază de KPI (n.r. indicatori de performanță), rapoarte și tendințe ei vor știi în orice moment unde se află și încotro se îndreaptă. Aceste investiții, de aproximativ câteva sute de mii de euro, au fost realizate toate din fonduri proprii.”