Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software: “Oportunitatea se află chiar la acele companii din industrii afectate”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
Adrian Bodomoiu

Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software

Oportunitatea pentru România

Adrian Bodomoiu: Eu cred cu tărie că oportunitățile există mereu, în orice context. Ca pentru orice schimbare, însă, este nevoie de deschidere și voință, ca să învățăm din lecțiile grele pe care ni le-a dat această perioadă. Criza din ultimele săptămâni a adus la suprafață o serie de provocări la un nivel fără precedent și a impus schimbări rapide în modul tuturor de a ne mișca, a interacționa sau a ne desfășura activitatea. A fost un moment care a scos în evidență foarte clar avantajele pe care le poate oferi tehnologia– chiar dacă interacțiunea umană directă nu poate fi înlocuită 100%, acele companii care deja făcuseră pași către un viitor bazat pe tehnologie au fost mai bine pregătite pentru a înfrunta perioada de criză și chiar pentru a reduce, pe alocuri, impactul său. Sunt convins, deci, că România ar avea de câștigat dacă transformarea digitală ar continua să fie prioritizată, inclusiv (sau poate în special) la nivelul administrației publice.

Domenii ce trebuie reformate

Adrian Bodomoiu: Schimbări structurale cred că va fi greu să vedem, indiferent de domeniu. Am văzut, însă, în această perioadă multe inovații și multe companii care au ales soluții complet noi de a răspunde provocărilor și de a se adapta rapid situației. Cred că este mult mai probabil ca schimbarea să înceapă de la aceste exemple mici și să devină un proces constant și de durată. Cred că oportunitatea se află chiar la acele companii din industrii afectate, dar care ar putea lua în calcul noi modalități de a-și desfășura activitatea, utilizând tehnologia și conectivitatea. Spre exemplu, am văzut în această perioadă multe magazine care și-au îmbunătățit prezența online sau chiar au creat-o de la zero sau restaurante care au profitat de aplicațiile mobile de food delivery și care au reușit, astfel, să continue să genereze venituri chiar și în aceste săptămâni. Soluția, desigur, variază de la caz la caz, însă cred că această perioadă ne-a reamintit nevoia de a fi deschiși către noi oportunități și de a continua să căutăm și alte moduri de a ne desfășura activitatea, chiar dacă, la prima vedere, ni se pare radical diferite de ceea ce știm și cu care ne-am obișnuit.

Măsuri urgente pentru relansare

Adrian Bodomoiu: Cred, în primul rând, că efortul pentru relansarea economiei românești este unul comun, public și privat. Depinde de fiecare dintre noi să rămânem conștienți că noul nostru normal este foarte diferit de definiția normalității din urmă cu două luni și că trebuie să ne ajutăm între noi ca să ne desfășurăm toți activitatea în siguranță. Dincolo de aceasta, însă, este evident că statul joacă un rol cheie în revitalizarea afacerilor afectate. Acesta este cel mai bun moment pentru ca statul să dea un semnal de încredere pieței reîncepând investițiile în domenii cheie pentru țara noastră, precum infrastructura sau digitalizarea administrației centrale și locale. Cred, de asemenea, că se impun măsuri specifice de sprijinire a companiilor mici și antreprenoriale, asupra cărora pandemia a avut un impact puternic și imediat – nu doar la nivel de infuzie de cash, ci și prin reeșalonarea de taxe sau simplificarea unora dintre procedurile birocratice anevoioase care există.

Revenirea domeniului

Adrian Bodomoiu: Orice discuție legată de revenirea economiei este strâns legată de evoluția pandemiei și, astfel, include încă o serie de elemente incerte și întrebări fără răspuns imediat. Eu sper că ne îndreptăm spre finalul crizei sanitare și că, astfel, se vor debloca o serie de investiții. Am speranța că vom vedea o creștere accelerată din trimestrul al III-lea al anului, pe măsură ce consumul va începe să își revină, iar companiile își vor tura motoarele.

În domeniul nostru de activitate, sunt convins că va crește cererea pentru soluții de mobilitate. Vom vedea apetit sporit și pentru soluții de automatizare a activității din partea companiilor mari, în timp ce zona de IMM va explora mai îndeaproape beneficiile digitalizării asupra activității lor, fie prin soluții de cloud, fie prin soluții software care să ușureze activitatea de la distanță. În același timp, incertitudinea actualei crize a demonstrat, pentru multe companii, cât de importantă este abilitatea lor de a extrage tendințe din datele pe care le dețin, iar acest lucru va accelera și cererea pentru soluții de business intelligence sau, mai mult decât atât, integrarea AI în sistemele tehnologice existente pentru analize mai profunde și mai rapide.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii