FacebookTwitterLinkedIn

Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software

Evoluția companiei într-un cuvânt

Această criză a adus la suprafață o serie de provocări la un nivel fără precedent și a impus schimbări rapide în modul tuturor de a ne mișca, a interacționa sau a ne desfășura activitatea. A fost un moment care a scos în evidență foarte clar avantajele pe care tehnologia le poate oferi – chiar dacă interacțiunea umană directă nu poate fi înlocuită 100%, acele companii care deja făcuseră pași către un viitor bazat pe tehnologie au fost mai bine pregătite pentru a înfrunta perioada de criză și chiar a reduce, pe alocuri, impactul său. Acest lucru ne-a pus pe noi, ca dezvoltatori de soluții software, într-o postură privilegiată, din care am putut să contribuim activ la supraviețuirea sau succesul altor companii din România.

Pentru mine, cuvântul anului 2020 a fost “apropiere”. Poate părea paradoxal, dar în anul în care am adăugat „distanțare socială” și „remote” în vocabularul nostru cotidian, am simțit mai mult ca niciodată puterea de a rămâne aproape angajaților, clienților, partenerilor. A fost, sigur, un an greu, cu multe provocări și cu multe perioade de lucru intens. Pe de o parte, am colaborat îndeaproape cu o serie de clienți existenți pentru a adapta soluțiile pe care le utilizau deja pentru a permite munca de la distanță, spre exemplu, prin activarea accesului web la aceste soluții. Pe de altă parte, am lucrat asiduu la actualizarea softurilor pentru a ține pasul cu schimbările legislative, cum a fost cazul WizSalary. Interesul cel mai mare a venit tot din partea clienților care ne cunoșteau deja și care au venit către noi cu cerințe noi, din zone diferite de activitate internă decât softurile pe care le aveau deja.

Cele mai importante lecții

Am învățat că, în business, dar și în viața personală, nici unul dintre noi nu este singur – suntem toți interconectați și, astfel, putem să influențăm pozitiv evoluția celor din jur, dacă ne propunem acest lucru. Dincolo de asta, am văzut reflectată valoarea pe care o oferim noi ca și companie – în acest context dificil, instrumentele digitale au făcut o diferență reală în activitatea și rezultatele a zeci de mii de companii. Datorită digitalizării, milioane de angajați au lucrat și lucrează eficient de acasă, distanțele fizice au devenit irelevante, iar mii de companii au putut depăși restricțiile impuse de autorități pentru a se reinventa și a găsi mijloace de a genera venituri.

Prestația autorităților

Cred că rezolvarea crizei reprezintă o problemă la care nu doar autoritățile au cheia. Dimpotrivă, cred că este nevoie de un efort concertat din partea întregii societății și mi-ar plăcea să văd un dialog constant între stat și mediul de afaceri în vederea identificării unor soluții concrete pentru toate ramurile industriei, începând, desigur, cu cele mai puternic afectate în această perioadă.

Strategia de business pentru 2021

În 2021, ne propunem să lucrăm la consolidarea portofoliului de clienți și a serviciilor pe care le oferim. Ne uităm cu mare atenție în special la segmentul IMM, un segment care anul acesta a înțeles la prima mână beneficiile investițiilor în automatizări bine alese. De altfel, vom lansa în curând o soluție dedicată companiilor mici și mijlocii care, credem noi, va face o diferență reală în potențialul lor de dezvoltare.

Provocări în 2021

Adaptarea la lucrul de la distanță cu siguranță nu a fost simplă pentru toate companiile – pe de o parte pentru că, înainte de această perioadă, conform studiilor existente la nivelul UE, un procent foarte mic din forța de muncă locală era familiarizată cu telemunca, iar, pe de altă parte, deoarece criza sanitară a adus cu sine un nivel suplimentar de îngrijorare și de presiune pentru angajați și angajatori în același timp. Pe măsură ce fenomenul telemuncii continuă și chiar se extinde, intervin noi provocări la nivelul angajaților, care încep să resimtă lipsa interacțiunii directe cu colegii. De aceea, cred că provocarea anului 2021 va consta în identificarea de noi moduri de a asigura productivitatea angajaților de acasă și a consolida sentimentul lor că fac parte dintr-o echipă în care sunt apreciați.