FacebookTwitterLinkedIn

Intermedierea relației dintre producător și consumator este în general dificilă, spune Adrian Ambrose, fondatorul și directorul general al FabricatinRO, deoarece consumatorul își dorește flexibilitate. Pentru consumator este dificil pentru că acesta dorește întâi să vadă produsul, să se asigure că este în regulă din punct de vedere calitativ și apoi să-l plătească.

„Consumatorul își dorește ca produsele să fie livrate cât mai rapid și eventual să le plătească la ramburs, dar sunt unii producători care au anumite reguli sau intervale orare, aspect incomod pentru anumiți consumatori. De asemenea, unii producători doresc ca acești consumatori să plătească prin transfer bancar și apoi să asigure livrarea.”

Business-ul dezvoltat în 2014 de Adrian Ambrose joacă rolul unui marketplace care conectează producătorii români cu furnizorii de servicii și, încă de la lansare, scopul principal este acela de a-l transforma „într-un Google al României”. Aici se pot lista doar antreprenorii care produc bunuri în România.

Există deopotrivă provocări, dar și oportunități în realizarea acestui „Google al României”, mărturisește Adrian Ambrose. În privința provocărilor acesta menționează acoperirea tuturor categoriilor de produse de care au nevoie românii și punctează rolul FabricatinRO care reprezintă o oportunitate de a oferi o experiență plăcută consumatorilor. O altă provocare, de această dată adresată antreprenorilor, se referă la faptul că nu toți sunt dornici să facă parte din acest proiect.

„Eu cred că este o problemă de pregătire a business-ului. Foarte mulți producători cred că dacă realizează un produs, acesta se va vinde foarte ușor, fără să creeze un brand, fără să investească în marketing, fără să țină cont de toate riscurile și ceea ce își doresc clienții. Dacă pentru ei acest lucru nu este clar, automat nu înțeleg nevoia de a face parte dintr-o comunitate.”

Printre avantajele oferite de portalul www.fabricatinRO.ro, Adrian Ambrose menționează în primul rând vizibilitatea, care se realizează printr-un întreg ecosistem. Un alt aspect pozitiv este acela al colaborărilor de tip business to business. Concret, odată ce se alătură un producător, el poate să comunice cu alți antreprenori și își poate găsi noi furnizori de materii prime sau noi piețe de desfacere.

Cele mai importante criterii pentru ca un producător să se poată alătura, explică Adrian Ambrose, sunt acelea de a respecta principiul și viziunea comunității și de a fabrica produsele în țară. De asemenea, categoriile de produse și nevoile din piață sunt un alt focus al echipei.

Din 2014 și până acum platforma a colaborat cu peste 1.000 de producători și de ceva timp echipa a început crearea magazinelor online. Numărul de produse oferite, atât în online cât și în offline, depășesc 10.000 de produse, a precizat Adrian Ambrose.

„Cei mai mulți producători provin din zona HoReCa, deoarece această perioadă a pandemiei ne-a făcut să ne îndreptăm atenția spre zona alimentară și nu numai. Cred că acoperim o mare parte din nevoile noastre cotidiene, dar știu că în România sunt mult mai mulți producători și produse și dorim să putem să-i adunăm pe toți alături de noi.”