Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Adolescenții sunt principalii factori de influență pentru cumpărăturile făcute de părinții lor

Pentru membrii generației Z, celebritățile nu sunt stelele de cinema sau televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezență puternică pe platformele pe care ei le vizitează, relevă un studiul calitativ realizat de compania Exact Cercetare și Consultanță, la finalul anului trecut.
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Existența actuală este definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp, Android, astfel încât tinerii nu sunt doar influențatorii părinților lor, ei devenind influențatorii propriei generații, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling) via bloguri, vloguri, forumuri de discuții, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fișiere video și audio.

Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului, a declarat: „Adolescenții de astăzi sunt principalii influențatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinții lor le iau. De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziționate și până la băncile la care apelează ori mașinile pe care le conduc, adulții se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături. Încrucișând  sursele în scopul de a găsi informații și opinii atât pozitive, cât și negative în legătura cu lucrurile care îi interesează, tinerii sunt capabili să le împărtășeasca părinților opinii susținute de argumente solide și documentate”.

Acești influencer-i reprezintă noii ambasadori de brand.

VEZI AUDIENȚELE MECIURILOR DE FOTBAL DIN LIGA 1 – 2016

Lăcrămioara Loghin: „De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators. În prezent, consumatorii nu mai sunt atrași de campaniile ce le oferă <<șansa>> de a-și personaliza produsele, ei vor să definească branduri și să facă parte din ADN-ul lor”..

Studiul calitativ al companiei Exact Cercetare și Consultanță a fost realizat prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârste cuprinsă între 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii