ADN italian din Lombardia - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

ADN italian din Lombardia

După aproape 108 ani de istorie, Alfa Romeo a produs primul SUV, un mix perfect între performanță, viteză și frumusețe, formele sale fiind parte integrantă a brandului.
1. DeschidereDSCF1302-1

Dacă privim tendințele actuale ale producătorilor auto, observăm că aproape fiecare are în portofoliu mașini care acoperă toată gamă. De la modele mici de oraș până la limuzine și SUV-uri impozante, unele înghesuite între cifre și litere rămase libere pe embleme, pentru a face față concurenței. Cei de la Alfa Romeo nu s-au grăbit în a arunca pe piață multe modele, dar ce au în gama lor este bine definit. Chiar au atacat și segmentul mașinilor sportive prin modelele Quadrifoglio, o colaborare cu cei de la Ferrari. Și se pare că le-a ieșit foarte bine.

Am testat pentru câteva zile noul Alfa Romeo Stelvio și am realizat că italienii fac mașini cu suflet. Și nu mă refer la tehnologie, ținută de drum și alte gadgeturi pe care le are mașina, ci la faptul că lumea întorcea capul după ea ca să o vadă mai în detaliu. E un lucru pe care Alfa Romeo l-a realizat de mai mulți ani, cu modele precum 156 și 166, care ieșeau în evidență prin atenția detaliilor și interioarelor atent finisate.

Drumul ne-a dus pe serpentinele de pe Transbucegi, cu destinația finală lacul Bolboci. Mi-am luat colegi de birou în „drumeție“ pentru a mă ajuta la ședința foto, dar și pentru că le-am promis o porție de mititei la Cabana Bolboci.

Ne-am echipat corespunzător pentru o noapte lungă de poze și am plecat. Modelul nostru de teste era echipat cu un motor diesel 2.2 JTDM de 180 CP, care, cuplat la o transmisie automată cu 8 rapoarte, s-a descurcat foarte bine la drum întins, pe DN1, dar ne-a ușurat și urcarea pe serpentinele din Sinaia către Transbucegi.

Comportamentul mașinii este dictat de un selector de pe consola centrală, care este inscripționat cu literele ADN: A reprezintă Advanced Efficiency și este cel mai economic mod de condus, dar și cel pe care nu l-am folosit; modul Dynamic îți dezvăluie partea sportivă a mașinii, iar funcția Normal reprezintă o setare balansată a mașinii care poate fi folosită mai tot timpul. Modul Dynamic, combinat cu schimbarea manuală a vitezelor, te face să-ți dorești ca serpentinele să nu se mai termine.

Padelele din aluminiu de pe volan sunt imense și te ajută să schimbi vitezele fără efort chiar și în virajele strânse, lucru care ne-a lăsat să tocim puțin cauciucurile montate pe jantele de aliaj de 19 inchi Sport.

Am urcat cu ușurință până la Bolboci, unde, după o masă îmbelșugată, am făcut ședința foto pe malul lacului. Sincer, nu am fost mulțumit de rezultat, așa că am trecut la planul B: poze sub clar de lună. Colegii mei nu au fost foarte încântați, mai ales că temperatura scăzuse la 8 grade Celsius. Dar, cum o poză bună trebuie muncită, ne-am întors pe Transbucegi, într-un loc unde aveam o priveliște minunată și un cer plin de stele strălucitoare.

Am așezat aparatul pe trepied, am setat un timp de expunere de 30 de secunde și am început să alergăm ca bezmeticii în jurul mașinii, luminând-o cu lanterna telefoanelor pentru a realiza poza de deschidere.

CITEȘTE ȘI BMW X drive Experience

Am fost chiar asistați și de o vulpe, probabil curioasă de ceea ce făceam noi acolo.  Mulțumiți, în sfârșit, de materialul foto, am urcat în mașină să ne încălzim și să-i explorăm și interiorul. Sistemul multimedia cu ecran de 8.8 inchi dotat cu navigație 3D ne-a arătat drumul spre casă, iar scaunele încălzite ne-au grăbit recuperarea temperaturii.

Alfa Romeo Stelvio este un model care se adresează clienților de SUV-uri premium compacte, fiind în luptă directă cu BMW X3, Mercedes GLC, Porsche Macan, Volvo XC60 și Range Rover Velar, modele care au un pedigri solid și sunt în aceeași categorie de preț. Concurența este fantastică, dar cred că Stelvio își va găsi locul în inima pasionaților de mașini și va reuși să se impună ca un model care va rămâne în istoria mărcii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii