Cautare




, Contributor

Natalia Berezovskaia Designer de interior, tânără ambiţioasă care aduce culoare în casele oamenilor, creează spaţii confortabile și îi face pe oameni fericiţi!

Lifestyle |
|

Adevărul despre cumpărăturile on-line pentru amenajarea casei

De shoppingul on-line, în ceea ce privește achiziţionarea de haine și încălţăminte, nu ne mai este teamă, dar când vine vorba de achiziţionarea mobilei on-line, noi, românii, suntem destul de sceptici. Vreau să vă dezvălui cum stau lucrurile în realitate și cum să nu intrăm în capcana unor mituri greșite.
Natalia Berezovskaia_new contributors

Termenul de livrare foarte lung

Desigur, dacă comandaţi obiecte de pe un alt continent, iar pe lângă asta le și personalizaţi (cu anumite accesorii, textile etc.), atunci nici nu este cazul să așteptaţi livrarea imediat a doua zi. Dar, credeţi-mă, întârzierea procesului de livrare nu este în interesul magazinului. În medie, pentru tot ce este pe stoc, termenul de livrare este în jur de 5-10 zile lucrătoare, iar pentru produse personalizate în jur de 3-5 săptămâni. Oare este prea mult pentru a refuza achiziţia dorită?

Supraplată pentru bunurile de pe site-ul on-line

Nu-mi este clar de unde a venit mitul că preţurile din magazinele on-line sunt mult mai mari decât în ​​magazinele fizice? Totuși, dacă analizăm logic, nu are cum să fie așa. Proprietarii magazinelor virtuale nu plătesc chiria spaţiului (sau poate a mai multor spaţii) pentru a expune produsele, în plus, mai sunt și salariile vânzătorilor, curăţenie, calculator și tot ce ţine de consumabile. Acest lucru sugerează că preţurile, dimpotrivă, ar trebui să fie mai mici. Mai mult, pentru a compara preţurile on-line, nu trebuie să mergeţi în toate magazinele specializate din oraș și să pierdeţi timp. Foarte ușor puteţi compara preţurile căutând același produs pe mai multe site-uri. Există chiar site-uri dedicate care compară preţurile, cum ar fi price.ro sau comapri.ro și care vă dau cel mai bun preţ.

Așteptarea vs realitatea

Frica oricărui cumpărător este dacă în realitate produsul va arăta la fel de bine ca în pozele de pe site. Dar puţini dintre noi știu că putem solicita informaţii și poze suplimentare ale produsului respectiv.

Pe lângă asta, unele site-uri ne oferă și poze cu ambientul unde acel produs poate fi integrat. Cel puţin în cazul acesta vă puteţi da seama de volumetria lui faţă de mediul înconjurător sau de stil, culori etc.

Totuși, vă recomand să nu cumpăraţi produsul până nu aţi aflat toate informaţiile de la un consultant, mai ales dacă produsul respectiv are un cost mai ridicat.

Recunosc că unele piese de mobilier sau accesorii sunt greu de ales on-line fiindcă nu puteţi vedea în realitate finisajele. Să știţi că unele magazine on-line de la noi au găsit soluţia de a deţine mostre la birouri (nu showroomuri), iar noi, ca potenţiali clienţi, avem dreptul să le vedem (iar aici mă refer la piese mai mari de mobilier sau la cele care au costuri mai mari). Cum se face asta? La sediul furnizorului sau printr-un agent zonal care are drept responsabilitate să meargă la clienţi și să prezinte produsele.

Despre returnare

În general, orice magazin on-line conţine și secţiunea de „Retur” sau „Politica de returnare”. Acolo, puteţi găsi condiţiile pentru returnarea produselor achiziţionate de pe site-ul magazinului respectiv. În cazul în care chiar și după citirea acestor informaţii încă nu v-aţi clarificat anumite incertitudini, puteţi accesa platforma dedicată protecţiei consumatorului pentru a afla care sunt legile în vigoare.

În prezent, dacă aţi cumpărat un produs sau un serviciu on-line fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveţi dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare, dar excepţie fac bunurile care au fost rupte, același lucru aplicându-se și pentru mărfurile realizate la comandă. De asemenea, va fi dificil să returnaţi mobilierul pe care l-aţi montat deja (chiar și parţial) sau orice produs fără ambalaj (acesta trebuie păstrat). În rest, dacă aveţi o confirmare de plată (factură și bon), nu ar trebui să existe probleme cu returnarea.

Pro sau contra

Aici depinde de fiecare. Ideal ar fi să primiţi o recomandare cu un site anume, care, pe lângă produsele de calitate, ar trebui să aibă și serviciul de livrare bine pus la punct. În schimb, dacă v-a plăcut un produs anume și nu-l găsiţi pe nicăieri în altă parte, atunci căutaţi cât mai mult în on-line despre acesta și despre cel care îl comercializează. Totodată, citiţi și câteva recenzii despre produs pe Social Media, Google, recenzii în dreptul comentariilor etc.

Eu, ca o persoană care inevitabil recomandă clienţilor acest serviciu – de a cumpăra produse on-line, atunci când încep implementarea unui nou proiect, sunt pro magazinele on-line. În timp, mi-am creat o bază de date a furnizorilor de încredere, cu care lucrez și pe care mă bazez. Însă, și în acest caz, uneori, pot apărea erori la mijloc, poate din cauza clientului, poate chiar din cauza mea sau a furnizorului. Motive sunt multe, însă și noi, în calitate de clienţi, trebuie să avem suficientă răbdare pentru a rezolva orice problemă într-un mod calm și respectuos.

Acum rămâne la latitudinea voastră să testaţi și magazinele on-line de Home & Deco. Spor la cumpărături!

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii