Cautare

, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ActiveWatch și CJI critică modificarea ROF al CNA din cauza restrângerii accesului publicului la informații

ActiveWatch și Centrul pentru Jurnalism Independent au formulat o opinie prin care critică modificările aduse de CNA propriului Regulament de Organizare și Funcționare (ROF) în ședința din 19 iunie 2014, considerând că noile prevederi „restrâng nejustificat accesul publicului la informații privind activitatea Consiliului”, informează Media Expres.
ActiveWatch

Organizațiile cer membrilor CNA să revină asupra deciziei, și mai ales asupra modificărilor care prevăd că: „Ședințele publice ale Consiliului sunt înregistrate prin sistemul propriu al instituției. Înregistrările pot fi consultate, la cerere, dar nu pot fi copiate sau reproduse.” ; „Este interzisă transmisă în direct a ședințelor Consiliului, fără acordul prealabil al CNA. Acordul se dă prin vot, în situații speciale, cu respectarea prevederilor art. 15 alin. (1) din Legea 504/202.” Majoritatea membrilor au votat împotriva transparenței și a deschiderii instituției față de public.

Organizațile semnatare critică, de asemenea, decizia CNA care îngreunează accesul jurnaliștilor și al publicului la ședințele publice, prin introducerea acreditărilor și a anunțului prealabil, considerând că acesta este un pas înapoi față de regimul actual. Raportul MCV a recomandat CNA consolidarea activității, iar aceste măsuri vin împotriva unei astfel de recomandări, susțin ONG-urile citate.

„Restrângerea și condiționarea dreptului presei de a transmite live sau de a difuza imagini din cadrul ședințelor nu are altă justificare decât teama membrilor de a lăsa publicul să le judece activitatea, modul de a vota și comportamentul în cadrul ședințelor. Aceste măsuri știrbesc credibilitatea și așa puternic diminuată a instituției și vor alimenta suspiciunile privind modul de funcționare a instituției.”

ONG-urile consideră că discuțiile din ședințele publice ale CNA sunt acoperite de legea liberului acces la informațiile de interes public, fiind informații care rezultă din activitatea instituției publice. Limitarea multiplicării și reproducerii lor contravine spiritului legii 544/2001 și angajamentului României față de principiile guvernării deschise.

ActiveWatch a solicitat recent Consiliului transmiterea live, pe site-ul propriu, a ședințelor CNA, după ce un scandal a izbucnit paralizând practic activitatea instituției, atunci când unul din membrii instituției a început să transmită live pe internet ședințele publice ale instituției.