FacebookTwitterLinkedIn

Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de țări și peste 220.000 de angajați, se află într-un proces de restructurare, pentru a se concentra pe activitățile de cash&carry și pe distribuția de produse electronice de larg consum, astfel că a vândut magazinele Kaufhof și supermarketurile Real din Europa de Est, în ultimii ani. Această divizare a fost aprobată de 99,95% din voturile reprezentate.

Grupul german intenționează ca, până la mijlocul acestui an, să-și listeze activitățile de cash&carry, care vor păstra denumirea Metro, iar activitățile de distribuție de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.

Reprezentanții Metro speră ca această divizare să le permite fiecăreia dintre cele două entități să facă mai ușor operațiuni de fuziuni și achiziții, precum și parteneriate.

Media-Saturn, care deține peste 1.000 de puncte de vânzare în 15 țări din Europa, este considerată de multă vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul concurent din regiune, grupul britanic Dixons Carphone. Astfel, s-ar crearea un nou lider mondial pe piața distribuției de produse electronice de larg consum, devansând grupul american Best Buy.

Metro Cash & Carry este prezentă în România din luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. Rețeaua acuală din țara noastră numără 32 de magazine în 24 de orașe.