Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Acesta este noul BMW X5

Noul X5
Cel mai vândut BMW în România din 2008 și până în prezent, SAV-ul X5 a ajuns acum la a treia generație. La vânzare aici - din toamnă.

Aceasta este a treia generaţie ș SUV-ului X5, fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle adică primul și singurul SAV din Lume. SAV, nu SUV.  SAV-ul BMW a fost de-a lungul celor două generații precedente liderul vânzărilor de SUV-uri premium de pe Pământ, de la debutul primului model și până acum fiind vândute peste 1.3 milioane de X5-uri. În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii fiind în topul vânzărilor mărcii începând cu 2008.

Galerie foto: noul BMW X5

Designul noului X5 este o evoluție, nu o revoluție așa cum s-ar fi așteptat mulți critici. Cel mai important pentru designeri și ingineri a fost să creeze o caroserie mai aerdinamică ca niciodată care să scadă consumul dar și să crească performanțele. De acum, un X5 xDrive30d are un coeficient aerodinamic de doar 0.31. Această valoare a fost obținută folosindu-se noi elemente de design numite Air Curtains și Air Breathers pentru roțile față şi Aero Blades pentru lunetă.

A treia generație X5 va putea fi personalizată la un nivel ce nu a fost până acum disponibil pentru un SUV BMW. Clienții vor putea opta între noile pachete de design Pure Experience și Pure Excellence. Desigur, M Sport rămâne pe lista de opționale tot ca pachet de dotări.

Interiorul este un mix de design al stilurilor folosite pe cele mai noi modele ale mărcii: Seriile 5 și 7 dar și 3.  Un al treilea rând de scaune va fi disponibil opțional. Bancheta spate va fi de acum rabatabilă în procent 40:20:40 iar portbagajul măsoară de acum 650 de litri în standard. Poate ajunge la maxim 1.870 de litri. Hayonul controlat electric este de acum dotare standard. Pentru locurile din față vor fi disponibile scaune confort.

Trei propulsoare vor fi disponibile la lansare: V8 pe benzină, bi-turbo cu 450 CP (lansat pe noul Seria 5) –  xDrive50i;  șase cilindri în linie diesel, 258 CP – xDrive30d și șase cilindri în linie tri-turbo cu 381 CP – M50d. Începând din decembrie vor fi oferite xDrive40d și xDrive35i și, atenție, în premieră absolută, primul X5 cu motor în patru cilindri și tracțiune DOAR spate – sDrive25d. Această versiune va fi disponibilă desigur și cu tracțiune integrală. Toate mootoarele îndeplinesc deja normele Euro 6.

Toate motorizările vor fi echipate standard cu transmisia automată cu opt rapoarte și cu un comutator Driving Experience Control ce va permite selectarea modului de rulare a mașinii între programele pre-setate ECO PRO, CONFORT, SPORT și SPORT +. Foarte interesant, toate modelele vin dotate standard cu un sistem „Launch control“ integrat în funcțiile cutiei.

Pentru suspensii vor fi disponibile diverse opțiuni: suspensia M Adaptivă și pachetele Comfort, Dynamic sau Professional pentru suspensia adaptivă pot fi comandate  de acum pentru a îmbunătăţi proprietăţile sportive sau confortul mașinii.

Pachetul Dynamic include, alături de Dynamic Performance Control, și sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului – Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatică pentru puntea spate și amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. Pachetul Professional le reunește pe primele două. A patra opțiune, Suspensia M Adaptivă, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatică precum și setări mai sportive pentru suspensie.

Servodirecția asistată electric Electric Power Steering este disponibilă standard, în timp ce sistemul de direcție activă Active Steering rămâne disponibil opțional. Sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive este acum disponibil şi cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă.  Astfel, X5 xDrive va fi acum capabil să mute cuplul și între roțile spate nu doar față/ spate.

Ca noutăți de dotări pentru noul X5,  BMW ConnectedDrive va fi revoluționar. BMW Head-Up Display are acum spectru integral de culori şi afişează informații noi de la date ale sistemului de navigație, informații de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de rulare.

BMW Night Vision detectează de acum oameni şi animale şi oferă și funcția  Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci când se află pe sau aproape de carosabil.

O altă noutate pentru X5 este BMW Parking Assistant, sistem de parcare automată pentru parcare laterală și garare.  Altfel, sistemul Traffic Jam Assistant asigură condusul autonom al pilotului automat pentru viteze de până la 40 km/h (sistemul păstrează distanța automat față de traficul din față, cu posibilitatea de frânare autonomă și în același timp păstrează automobilul pe bandă chiar și în viraje prin ajustări automate ale direcției). Suplimentar, sistemul Colision and Pedestrian Warining funcționează până la viteze de 60 km/h și frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic și pietoni.

Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are acum o diagonală uriașă de 26,04 cm și este echipat în premieră cu un Touch Controller (controler cu suprafaţă tactilă, disponibil cu sistemul opţional de navigaţie). Tot o premieră pentru X5 este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

Fast facts noul BMW X5:

BMW X5 xDrive50i: V8 bi-turbo, 4.395 cmc, 450 CP, 650 Nm, 0-100 km/h: 5.0 secunde, viteză maximă: 250 km/h, consum mediu 10,5 l/100 km, emisii CO2  244 g/km.

BMW X5 xDrive30d: L6, turbo, 2.993 cmc, 258, 560 Nm, 0-100 km/h: 6.9 secunde, viteză maximă: 230 km/h, consum mediu 6,2 l/100 km, emisii CO2 164 g/km.

BMW X5 M50d: L6, tri-turbo, 2.993 cmc, 381 CP, 740 Nm, 0-100 km/h: 5.3 secunde, viteză maximă: 250 km/h, consum mediu 6,7 l/100 km, emisii CO2 177 g/km.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii