Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Accesul la cultură este limitat, dar nici nu-i interesează pe români

librarie.jpg
Când vine vorba de participare la activitățile culturale (spectacole de teatru, de dans sau cinema), românii se plâng de lipsa banilor și de accesul limitat la astfel de evenimente. În loc de cărți, românii preferă uitatul la televizor sau statul pe net. 

Aproape 51% dintre români au citit o carte în ultimele 12 luni, potrivit sondajului Eurobarometru, dat publicității recent de Comisia Europeană și realizat în perioada 26 aprilie – 14 mai 2013. Procentul este mai mic cu 7 puncte procentuale față de cel înregistrat în sondajul din 2007 și inferior medie europene (68%). Și doar 11% au citit o carte semnată de un autor dintr-o țară europeană.  

Cea mai răspândită activitate „culturală” în România este vizionarea programelor TV. Circa 59% au declarat că au urmărit în ultimul an un program cultural la televizor (72% este media europeană).

Studiul Comisiei Europene arată că 20% dintre români au fost la cinematograf în ultimul an (52% media europeană) și că 33% au vizitat un monument istoric (față de 52% media europeană). Eșantionul reprezentativ a cuprins 1.027 de persoane.

Doar 17% dintre cei interveviați au intrat într-o bibliotecă în ultimele 12 luni (31% media europeană) și 15% au fost la un spectacol de teatru (28% în Europa). Și spectacolele de balet și dans n-au avut „priză” în România, doar 11% declarând că au fost la astfel de evenimente. Muzeele și galeriile de artă au fost vizitate de 21% dintre cei interveviați.

Barierele în calea participării la activităţi culturale invocate de cei interveviați au fost: lipsa de interes, de timp și de bani. De asemena, cel indicat motiv, având cel mai mare procent din UE, a fost „posibilitățile limitate sau calitatea scăzută a acestei activităţi în localitatea de reşedinţă”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii