FacebookTwitterLinkedIn

Conform studiilor făcute de agențiile de coolhunting, noua tendință în materie de recompensă personală o reprezintă descoperirea și, la nevoie, crearea de la zero a unor așa-numite „insperiențe“: experiențe cu valoare de introspecție, care să îți furnizeze ceea ce niciun obiect nu va reuși să facă vreodată: emoție și senzația de evoluție personală. Fie că e vorba de o zi la echitație, de o sesiune de sporturi extreme sau de o cină la ultimul etaj al celei mai înalte clădiri din lume, „insperiența“ presupune să scoți cardul doar pentru ceva care te mișcă la nivel profund.

În cazul miliardarilor, asta înseamnă că diamantele încrustate pe brățări, clanțele placate cu aur și mobila Versace cu capul Medusei în foiță aurie au fost detronate de lucruri mult mai costisitoare și spectaculoase, aducătoare de adrenalină dar și de vizibilitate (a se citi: Instagram). Un bilet pe naveta spațială a lui Richard Branson, câteva ore de flyboarding de pe iahtul personal, un curs privat de olărit, sculptat sau orice altceva (nici nu contează, atât timp cât e ținut de cel mai mare expert în domeniu) sau un buddhist tibetan care să te învețe tehnici de meditație în intimitatea grădinii tale cu vedere la ocean. Ca inspirație: un om de afaceri chinez și-a luat anul trecut o vacanță de doi ani în care să viziteze toate cele 1.000 de locuri din lista patrimoniului UNESCO.