Cautare




, Contributor

Lideri |
|

A doua viaţă a lui Mircea Popa

Popa_Mircea.jpg
După imobiliare şi afaceri în energie, antreprenorul Mircea Popa a descoperit potenţialul mediului online cu care speră să aibă cel puţin la fel de mult succes cum a avut în cazul EnergiCo.

Mircea Popa s-a lansat în afaceri chiar în prima parte a anului 1990, când mirajul democraţiei i-a făcut pe mulţi să spere că îşi pot construi singuri viitorul. Atunci a sesizat oportunitatea pe care o ofereau, la vremea respectivă, sistemele de climatizare. „Pe vremuri, cu EnergiCo lider de piaţă în energie climatizare, am făcut mii de instalaţii în toată ţara”, spune antreprenorul. De aceea, poate, spune că nici nu îşi mai aminteşte exact când a făcut primul milion deoarece, pentru el, nu banii au fost ţinta finală. „Sunt un om care inventează şi construieşte: societăţi, echipamente, cam asta am făcut toată viaţa, am făcut cercetare, am făcut proiectare şi tot ce am făcut am dezvoltat în urma mea. Primul milion l-am făcut prin 1993-1994 când deja câştigam licitaţii, făcusem nişte lucrări mari, aduceam echipamente, dar nu l-am simţit pentru că noi tot timpul am reinvestit, fiind o societate de inginerie, banii încasaţi erau reinvestiţi în lucrările viitoare”, îşi aminteşte Mircea Popa care mai adaugă că „mândria era mai mult că făceam ceva, eu nu am avut niciodată noţiunea că suntem bogaţi”.

În 2005, o tragedie personală a fost dublată de una în plan profesional. Spune că a avut încredere în oamenii din jurul său în perioada cât s-a ocupat de prima soţie care era bolnavă, însă aşteptările i-au fost înşelate. Dacă în mod normal, „se exportau două mii de cazane pe lună în Grecia când toată lumea importa, în cinci luni nu s-a mai făcut nimic. Ne-am pierdut nişte clienţi, nişte prieteni, pentru că ne deveniseră prieteni grecii respectivi”.

A găsit totuşi puterea de a merge mai departe şi spune că acum îşi trăieşte „a doua viaţă”. A pornit o nouă investiţie în care crede la fel de mult ca în EnergiCo şi anume Synergy Holding. Aşa a făcut trecerea de la imobiliare şi instalaţii la mediul online, unul foarte ofertant şi cu un potenţial foarte mare. Mărturiseşte că nu ştia prea multe despre online, dar a luat acest lucru ca pe o provocare. „Totul a plecat de la un site, pe urmă au venit mai multe, apoi s-a făcut o familie, pe urmă domenii”, spune el. Recent a achiziţionat şi site-ul e-redus.ro, iar în total, vor fi 40 de siteuri, dintre care 15 sunt deja gata, care vor fi grupate în cinci familii, după cum a explicat antreprenorul. Prima este Eater, care înglobează aplicaţii ce ţin de domeniul culinar. Al doilea domeniu este Builders, dedicat materialelor de construcţii. „Apoi, este această nebunie cu reducerile, am cumpărat un site de reduceri, ne dezvoltăm şi noi pe partea aceasta pentru că avem partea noastră de reduceri în tot sistemul, şi era un site de încredere. Vrem să ne dezvoltăm, să îl îmbunătăţim. Apoi venim cu o altă familie care se numeşte Zapper, cu 12 siteuri, care aduce posibilitatea de a căuta în orice domeniu –filme, muzică, politic, iar toate siteurile sunt traduse automat în mai multe limbi. Mai este Fair, un site de târguri în care organizăm prezentarea pentru mai mulţi parteneri”.

Deocamdată, în acţionariatul site-urilor este implicată şi o companie americană, Kochler and Kluger (K&K) care are peste 50 de procente. Mircea Popa a spus însă că, în cel mult doi ani, va prelua treptat acţiunile. Preferă însă pentru acest proiect să lucreze cu ruşi, cu indieni si cu americani în detrimentul forţei de muncă autohtone pentru că şi-a dat seama că „structura românească nu poate să proiecteze suficient de repede, suficient de bine” şi spune că „afară lucrurile se întâmplă mult mai repede, la altă scară şi, dacă aştepţi, o să vii cu acelaşi lucru, ambalat diferit”. Rămâne însă discret atunci când vine vorba despre banii pe care este dispus să îi investească în mediul online, spunând că, din momentul în care s-a apucat de treabă, trebuie dusă până la capăt. Spune că a investit mult, însă nu a depăşit milionul de euro.

Mărturiseşte că ar mai miza pe artă la capitolul investiţii deoarece crede foarte mult în artiştii români, de aceea doreşte să lanseze până la sfârşitul anului, un site dedicat acestora. La fel, mai crede în potenţialul construcţiei de ambarcaţiuni, dar nu ar investi sub nicio formă la bursă fiindcă, în opinia sa, „activităţile speculative sunt mult prea riscante chiar pentru oameni destepti”. Mai crede încă în imobiliare şi spune că are în plan să înceapă la anul construcţia celor şapte turnuri Babel care sunt prevăzute să fie ridicate în zona de sud a Capitalei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii