
În primele nouă luni ale anului, volumul brut de publicitate investit pe opt rețele de radio, monitorizate de Biroul Română de Audit Transmedia (BRAT), a fost de 77.595.452 euro (rate card), cu 35,4% mai mare decât în anul precedent.
De asemenea, numărul de spoturi difuzate a crescut cu 27,8%, ajungând la 256.880, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT.
Cel mai mare investitor în publicitate radio a fost compania farmaceutică Zdrovit, cu 18.242 de difuzări în valoare brută de 6,36 milioane euro (rate card). Pe următoarele locuri în topul investitorilor s-au plasat operatorii de supermarketuri Rewe România (3,75 milioane euro), Carrefour (3,16 milioane euro) și Lidl (2,83 milioane euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate card. Bugetele arată concurența acerbă în comunicarea pe radio dintre cele trei companii de retail.
Pe locul cinci se află rețeaua de bricolaj BauMax România, cu un buget brut de 2,83 milioane de euro și 8.556 de inserții. Dominația magazinelor și supermarketurilor este întreruptă de operatorii de telecomunicații mobile Orange și Vodafone, cu 2,49 milioane euro, respectiv 1,97 milioane euro (bugete la rate card). Dar sunt urmați de alte două companii de retail Flanco (IT și electronasnice) și Metro Group, cu 1,62 milioane euro (rate card), respectiv 1,4 milioane euro (rate card).
Topul celor mai mari zece investitori în publicitatea radio este încheiat de Fiterman Pharma, cu 4.957 spoturi în valoare brută de 1,32 milioane de euro (rate card).