FacebookTwitterLinkedIn

Cele 10 canale de filme ce figurează în sondajele de audiență au livrat clienților publicitari 58.028 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30), în primele șase luni ale acestui an. Volumul este mai mare cu 15,2% față de primul semestru 2012.

Canalul AXN a livrat cea mai mare audiență: 13.651 GRP’30all urban, cu 25,6% mai mult decât anul trecut. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de reclame la televiziuni.) Cei mai importanți investitori în publicitate pe AXN au fost Unilever (821,3 GRP’30 all urban), Nestlé (611), Kraft Foods (581) și Reckitt Benckiser (520).

Pe locul secund în topul livrării de publicitate s-a situat Pro Cinema, care a furnizat 12.793 GRP’30all urban, cu 0,9% mai mult decât în 2012. Investitorii fruntași la Pro Cinema au fost: Sandoz (564 GRP’30 all urban), Romtelecom (515), Intersnack (486), Reckitt Benckiser (469) și Kraft Foods (453).

Diva Universal a suferit o scădere a volumului de audiență cu 5%, furnizând 11.853 GRP’30 all urban. Companiile cu audiență mare pe acest canal au fost: Unilever (1.082 GRP’30 all urban), Studio Moderna (648), GlaxoSmithKline (637), Henkel (486) și Reckitt Benckiser (452).

Bugetul de audiență livrat de Universal Channel se situează la nivel anului 2012: 8.782 GRP’30all urban. În fruntea listei clienților publicitari s-au aflat Unilever (755 GRP’30 all urban), GlaxoSmithKline (368) și Henkel (337).

Cu volume de publicitate mai mici, televiziunile Film Café și Acasă Gold au avut cele mai mari creșteri procentuale de audiență: 592%, respectiv 188%. Unilver a folosit Film Café, unde a obținut 948 de puncte de audiență. Primul client de la Acasă Gold a fost Reckitt Benckiser (771).

Celelalte canale de pe această nișă au avut bugete de publicitate care au variat astfel: AXN Crime – creștere de 32%, AXN Sci Fi – creștere de 6,5%, TCM – scădere de 24% și MGM – scădere de 11,7%.