Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Cariere |
|

9 Lecții pentru cei care caută joburi și pentru cei care recrutează care te-ar putea surprinde

interviu.jpg
CareerBuilder a făcut recent un studiu în care a întrebat 5.518 de persoane care caută un job și 2.775 de manageri de HR care sunt elementele care îi împiedică să încheie un contract atunci când sunt în căutarea candidatului ideal, ce așteptări au candidații de la potențialii angajatori și ce așteptări au angajatorii de la candidați.

„Noțiunile tradiționale despre așteptările pe care angajatorii și candidații le au unii de la alții  nu mai sunt aplicabile în ziua de azi,” spune Rosemary Haefner, vice președintele pe Resurse Umane al CareerBuilder. „Așteptările și comportamentele au evoluat odată cu noile tehnologii, cu accesul extins la informație și cu mediile de lucru care au devenit mult mai flexibile. Aceste lecții au fost create pentru a îi ajuta pe cei care caută un job și pe angajatori să creeze o conexiune mult mai eficientă.”

Forbes.com prezintă nouă lecții formulate de CareerBuilder pentru căutătorii de joburi și pentru angajatori, care te-ar putea surprinde:

1. Ca aplicant, fii pregătit să vorbești cu persoanele de pe posturile cele mai înalte din companie

Pregătește-te pentru fiecare interviu ca și cum vei vorbi cu CEO-ul sau cu alt senior partner, pentru că e foarte posibil să se întâmple chiar așa. Conform CareerBuilder, 38% din angajatori spun că aplicanții au interviul cu un director executiv de nivelul C (CEO, CFO, COO etc.) din organizație.

2. Asigură-te că profilurile tale online au fost curățate de “gunoaiele digitale”

Această lecție s-ar putea să fie mai evidentă – dar mulți căutători de joburi nu o iau în serios. S-ar putea să te surprindă însă că 62% din angajatori folosesc internetul pentru a descoperi informații suplimentare despre candidați, conform CareerBuilder. Aproximativ jumătate (48%) folosesc Google sau alte motoare de căutare pentru a afla informații noi despre candidați, 44% caută candidații pe Facebook, 27% monitorizează activitatea de pe Facebook a candidaților și 23% analizează postările și comentariile candidaților de pe Yelp.com, Glassdoor.com și alte site-uri de poziționare.
Un alt sfat: Nu așteptați să fiți chemați la un interviu ca să începeți să vă cosmetizați prezența online. CareerBuilder a descoperit că mulți angajatori fac cercetări chiar înainte de a chema candidații la interviuri.

3. Un comportament adecvat este necesar pe toată durata procesului de recrutare

Deși este neapărat necesar ca aplicanții să facă o impresie bună în timpul interviului, este important să reîntărească impresia creată și după terminarea interviului. Studiul a descoperit că 58% din angajatori au spus că este important să trimiți un mesaj de mulțumire după un interviu, în timp ce 24% au spus că acest lucru este foarte important.

“Într-un studiu anterior,” explică Haefner, “am descoperit că 15% din managerii de HR au spus că nu ar angaja un candidat care nu a trimis o scrisoare de mulțumire, 32% au spus că încă ar lua în considerație candidatul, dar faptul că nu au trimis biletul de mulțumire ar reprezenta un dezavantaj pentru ei. O scrisoare de mulțumire îți permite să-ți reîntărești entuziasmul pentru oportunitate și să explici de ce ești candidatul cel mai potrivit pentru acel job. Nu vrei să pierzi această etapă.”

4. Ca persoană care recrutează, dacă nu ești pe mobil, nu ești cu adevărat accesibil

Aproape 2 din 5 angajatori (39%) au joburi care sunt deschise timp de patru luni sau chiar mai mult, din cauză că nu găsesc candidați cu abilitățile necesare. Cum căutarea joburilor de pe mobil este în creștere, angajatorii care nu sunt optimizați pentru mobil pierd talentele cheie pe care trebuie să le găsească rapid, susține CareerBuilder.

Se pare că cel puțin jumătate din toți cei care caută joburi și au smartphone-uri sau tablete petrec săptămânal minim trei ore căutând joburi pe aceste dispozitive. Aproximativ 65% din ei vor părăsi website-ul dacă nu este optimizat pentru mobil și 40% din ei rămân cu o impresie negativă despre companie.

5. Reputația companiei poate fi mai importantă decât banii

Când cei în căutare de joburi au fost întrebați dacă ar accepta un salariu cu 5% mai ieftin decât cel mai mic salariu acceptabil, 68% au spus că ar accepta dacă angajatorul a creat o impresie foarte bună în timpul procesului de angajare. (Provocarea aici este că 29% din căutătorii de joburi nu consideră că angajatorii au ilustrat bine motivele pentru care compania lor este un loc de muncă minunat.)

Majoritatea celor în căutare de joburi (67%) au spus că ar accepta un salariu mai mic dacă acea companie are recenzii online excelente sau dacă a avut recent foarte multe apariții positive în presă (65%).

6. Căutătorii de joburi spun că un “employment brand” este obligatoriu

Deși nu este un concept nou, doar 38% din angajatori consideră că au un employment brand foarte bine definit. Între timp, aproape jumătate (46%) dintre angajații chestionați au declarat că employment brand-ul companiei joacă un rol foarte important în decizia lor de a aplica la un job în cadrul companiei.

7. Lipsa răspunsului poate avea efecte negative ample

Un studiu anterior făcut de CareerBuilder a descoperit că cei în căutare de joburi care nu primesc un răspuns după ce au aplicat pentru un job nu vor cumpăra în continuare produse sau servicii de la acea companie.Când au fost întrebați de acest lucru, 56% din angajatori au admis că nu răspund tuturor candidaților și că nu confirmă primirea aplicațiilor, în timp ce 33% au spus că nu anunță candidații intervievați în cazul în care nu au obținut jobul.

Un alt lucru important de ținut minte: Jumătate (50%) din cei care caută joburi le vor spune prietenilor despre experiențele negative pe care le-au avut cu un angajator.

8. Flexibilitatea este noua normă

În momentul în care analizează o ofertă de job, căutătorii de joburi acordă o foarte mare importanță abilității companiei e a oferi un bun echilibru muncă-timp liber. Aproape trei sferturi (72%) din angajați susțin că este important ca o companie să ofere program flexibil.

9. Candidații folosesc toate mijloacele disponibile pentru a evalua angajatorii și a căuta joburi

85% vor căuta o companie sau locuri de muncă disponibile folosind Google sau alte motoare de căutare; 83% vor căuta pe segmentul de carieră de pe site-ul companiilor și 75% folosesc metode tradiționale de networking pentru a strânge mai multe informații despre o companie. În total, cei care caută joburi folosesc în medie 16 metode diferite atunci când fac cercetări despre un job. Ei folosesc și canale sociale precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ și dacă compania voastră nu este prezentă pe toate aceste canale, mulți candidați nu vă vor găsi, deci nu vor aplica.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii