Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

80 de retaileri internaționali au deschis 170 de magazine în România în ultimii doi ani

Din 2013 și până în prezent, 80 de noi retaileri au intrat pe piața din România. În acești doi ani, brandurile au deschis 170 de noi magazine și intenționează ca în următorul an să deschidă încă 30, potrivit raportului „How Active is the Romanian Retail Market”,  lansat de compania de consultanță imobiliară CBRE.
shutterstock_144470494

Printre cei 80 de noi retaileri în România sunt branduri de lux, branduri de fashion, magazine de decorațiuni, dar și cafenele.  Jumătate din retailerii noi intrați pe piață sunt din SUA, Italia și Franța.

Conform raportului, motivul pentru care noii retaileri au ales să dezvolte afaceri și în România este creșterea PIB-ului cu 3,3% în perioada analizată, peste creșterile înregistrate în alte țări europene.

„Pentru următoarea perioadă ne așteptăm să vedem și mai multe intrări în piață, în condițiile în care România va deveni cu adevărat o destinație comercială. Acest lucru se va întâmpla în condiții de creștere macro-economica, a consumului intern, a venitului disponibil pentru cumpărături și de relaxare fiscală”, a declarat Laura Dumea Bencze, Head of Research Romania & CEE Research Analyst.

94% din chiriași aleg ca primul lor magazin să fie amplasat central, iar 82%, în cadrul spațiilor comerciale. În cazul brandurilor de lux, chiriașii aleg un spațiu stradal sau în incinta unor galerii comerciale. Chiar dacă 68% din chiriași optează pentru deschiderea unui magazin în București, 1 din 3 retaileri a ales orașe ca Timișoara, Constanța, Iași, Brașov și Cluj-Napoca.

Cele mai multe magazine au fost deschise de retailerii din Marea Britanie, Polonia și Germania.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii