
Peste 90% dintre aceștia sunt favorabili față de principalele orientări ale noii PAC, cum ar fi ajutoare mai echitabile și mai bine direcționate (92%) și stabilirea unei legături între sprijinul financiar acordat fermierilor și utilizarea de practici agricole benefice pentru mediu („ecologizare”, 91%).
Comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Dacian Cioloș, a declarat că „aceste rezultate confirmă importanța pe care europenii o acordă sprijinirii agriculturii și zonelor rurale. Ele indică, de asemenea, că există o simbioză foarte bună între orientările PAC reformate și așteptările societății civile. Această legătură esențială și puternică dintre cetățeni și fermieri va fi consolidată grație noii PAC, care va face tangibile și va spori beneficiile societale, economice și de mediu pe care agricultura europeană le aduce societății europene în ansamblul său și fiecărui contribuabil european în viața sa de zi cu zi.”
În plus, din sondaj mai reiese că europenii acordă o importanță crescândă agriculturii: o consideră, alături de dezvoltarea zonelor rurale, o miză „foarte importantă” pentru viitor (53%, +7 puncte față de 2009). O majoritate absolută consideră de asemenea că este important să se asigure diversitatea sectoarelor agricole și a produselor alimentare în cadrul Uniunii Europene.
O bună parte a cetățenilor UE sunt în favoarea sprijinului acordat fermierilor și sunt de acord cu proporția acestui sprijin în ansamblul bugetului UE. Valoarea sprijinului acordat fermierilor este considerată ca fiind adecvată de 45%, „prea mică” de 26% și „prea mare” de 13%.
Majoritatea europenilor (61%) sunt conștienți de faptul că veniturile agricole sunt mai scăzute decât cele din alte sectoare economice.
În ceea ce privește informarea consumatorilor, ancheta arată că europenii sunt foarte atenți la calitatea produselor alimentare precum laptele și anumite tipuri de carne și că au așteptări importante în ceea ce privește trasabilitatea. Majoritatea europenilor (53%) sunt chiar dispuși să plătească puțin mai mult pentru ca pe etichete să apară informații cu privire la originea acestor produse.