Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Cariere |
|

71% dintre femeile generaţiei Y consideră că nu au oportunităţi egale

Cel mai adesea, femeile Generaţiei Y nu părăsesc un job pentru a-şi întemeia o familie, ci din cauza lipsei oportunităţilor de avansare.
conferinta_femei.jpg

Firma de consultanţă PwC a realizat un nou studiu global despre femei şi piaţa muncii şi a  intervievat 8.756 de femei din Generaţia Y (născute între 1980 şi 1995) din 75 de ţări.

Raportul “The female millennial: A new era of talent” arată că 86% dintre femeile Generaţiei Y caută angajatori cu referinţe pozitive dovedite în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea.  Deşi ele recunosc că aceşti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu consideră că există cu adevărat egalitate de şanse pentru toţi.

Dimpotrivă, 43% dintre femeile Generaţiei Y cred că angajatorii sunt prea părtinitori cu bărbaţii când vine vorba de promovarea angajaţilor–cu 14% mai multe faţă de nivelul din 2011. Femeile Generaţiei Y din Spania (60%), Franţa (58%) şi Irlanda (56%) consideră că angajatorii din ţările lor sunt cei mai părtinitori cu bărbaţii , în comparaţie cu  Malaezia (16%) şi Filipine (11%), unde femeile sunt mai optimiste.

Pentru ele, una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunităţile de avansare în carieră pe care le oferă (53%).  Mai ales cele care se află la început de carieră au mare încredere în faptul că pot ajunge într-o poziţie de top management în cadrul companiei în care lucrează în acest moment. Femeile din generaţia Y sunt astfel mai încrezătoare în cariera lor şi mai ambiţioase decât toate generaţiile precedente. Cele mai încrezătoare femei ale Generaţiei Y sunt în Brazilia (76%), India (76%) şi Portugalia (68%), în timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) şi Germania (19%) se află la polul opus.

Studiul demontează şi mitul că femeile renunţă la carieră pentru a-şi întemeia o familie. Astfel, în generaţia Y lipsa oportunităţilor în cadrul unei companii este primul motiv pentru care femeile aleg să părăsească un loc de muncă, în timp ce întemeierea unei familii este ultimul motiv pentru care ele aleg să renunţe la un loc de muncă.

Despre femeile generaţiei Y, Dennis Nally, Preşedinte al PwC International, spune că „ele sunt mult mai educate şi pătrund pe piaţa muncii în numere mult mai mari decât orice generaţie anterioară. Însă, acesta nu este singurul lucru care s-a schimbat – ele vin şi cu o mentalitate nouă asupra carierei”, adaugă el.

În privinţa domeniilor alese, femeile Generaţiei Y  se feresc de serviciile financiare,  apărare şi sectorul petrolier, mai arata studiul.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii