Cautare




, Contributor

Industrie |
|

60% din vânzările Lafarge din 2012, pe piețele emergente

lafont_PL022587.jpg
Vânzările au crescut cu 3,5% în timpul exerciţiul financiar, ajungând la 15,1 miliarde de euro, ca urmare a acţiunilor la nivel de preţuri în toate liniile de produse, dar şi datorită creşterii în pieţele emergente.

EBITDA (rezultatul curent din exploatare înainte de deprecierea şi amortizarea activelor corporale şi necorporale )şi rezultatul curent din exploatare au crescut cu 7% şi respectiv 12% în perioadele de referinţă, în pofida ritmului scăzut de activitate care a persistat în Europa. Operaţiunile din afara Europei au generat peste 75%  EBITDA Grupului şi au crescut cu 17% în trimestrul IV şi cu 19% în 2012.

Ce spune Sonia Artinian, country CEO Lafarge România, despre anul 2013

“Ne-am îndeplinit obiectivele pentru 2012 iar rezultatele noastre au crescut pentru al cincilea trimestru consecutiv, datorită performanţei operaţionale puternice şi creşterii de pe pieţele emergente, care au generat aproape 60% din vânzările noastre”, declară Bruno Lafont, președinte și director general al Lafarge.

Datoria netă a scăzut cu €0,9 miliarde în trimestrul IV, la €11,3 miliarde. Grupul şi-a asigurat dezinvestiri de aproape €900 milioane, din care €474 milioane au fost primite în 2012, şi îşi va depăşi în scurt timp obiectivul de a asigura €1 miliard.

”Deşi vom adopta o abordare precaută în contextul de piaţă actual, acţiunile noastre vor avea ca ţintă reducerea datoriei nete sub €10 miliarde cât mai curând posibil în 2013”, spune Bruno Lafont.

Per ansamblu, Grupul consideră că cererea de ciment va creşte şi estimează o creştere a pieţei între 1 şi 4 procente în 2013 faţă de 2012. Pieţele emergente continuă să fie principalul vector al cererii iar Lafarge beneficiază de o repartizare geografică echilibrată a activelor sale de înaltă calitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii