Cautare




, Contributor

Lideri |
|

6 sfaturil utile în realizarea unui plan de afaceri

Dacă intenționezi să îți deschizi o afacere, punctul de plecare este realizarea unui plan de afaceri, care te poate ajuta în atragerea fondurilor, în planificarea strategiei tale și în atingerea obiectivelor propuse de tine.
business plan 2

În ultimul episod al podcast-ului Your Next Avenue, Richard Eisenberg intervievează doi experți, Carrie Hurwitz Williams și Jake Nice, pentru sfaturi în redactarea unui plan de afaceri.

„Un plan de afaceri ajută la definitivarea detaliilor ideii cu care vrei să pornești,” a spus Nice.

Concluzia lor: Realizarea unui plan de afaceri inteligent necesită atât timp, cât și efort, va trebui să revii asupra lui pentru revizuiri și update-uri în mod constant și va fi necesar să eviți anumite greșeli care îți pot periclita afacerea.

Hurwitz Williams este un analist al industriei sănătății și director al McKesson Ventures, o firmă de investiții preocupată cu susținerea companiilor care adresează problemele business-urilor din această industrie. Jake Nice este directorul Nationwide Ventures, o filială a Nationwide Insurance care investește în antreprenori și startup-uri ce modelează viitorul serviciilor de asigurare și celor financiare. Richard Eisenberg a discutat cu aceștia în cadrul summit-ului 2019 Silicon Valley Boomer Venture în Berkley, California.

Ideile principale ale podcast-ului Your Next Avenue, mai jos:

De ce să realizezi un plan de afaceri?  Un plan de afaceri te poate ajuta să „iei în considerare toate aspectele oportunităților și obstacolelor pe care le-ai putea întâlni pe parcurs, lucru foarte important în conturarea obiectivelor pe care dorești să le îndeplinești.”

Hurwitz Williams a adăugat: „Este de datoria antreprenorului să-și impună responsabilități și să asigure claritate – să fii sigur că ești sincer cu tine însuți în privința înțelegerii oportunității demersului pe care vrei să îl pornești și planificării acestuia. Acest pas este util în atragerea investitorilor, fie ei prieteni, rude sau investitori financiari mai formali. O altă variantă poate fi intrarea în parteneriat cu un alt cofondator sau recrutarea unor angajați.”

Cât timp este necesar redactării unui plan de afaceri?  ”Acest aspect depinde mai mult de cât timp a acordat antreprenorul acestei inițiative,” a spus Hurwitz Williams. „Aș spune că ar putea fi oriunde între câteva luni și doi-trei ani, pentru a te simți cu adevărat pregătit.” Nice a adaugat: „Dacă este pentru prima dată când abordezi această idee, îmi pot imagina procesul luând între 6 până la 12 luni.”

Ar fi recomandat să incluzi potențiale riscuri sau pericole?  Cei doi au căzut de acord că este o idee bună să iei în considerare și astfel de aspecte. Dar „dacă îți propui să incluzi riscuri, este necesar să găsești metode de remediere/eliminare a acestora” a spus Nice.

Este necesară angajarea unui profesionist sau achiziționarea unui șablon care să faciliteze redactarea planului? „Nu cred că primul pas ar fi să cheltui bani pe un șablon sau pe o colaborare cu un consultant,” a spus Hurwitz Williams. „Dacă, ulterior, ai ajuns într-un impas și pare că nu mai există nicio alternativă, atunci ideea ar fi o opțiune viabilă. Însă nu cred că aceasta ar fi prima mea mișcare.” Nice a vrut să adauge: „Sunt total de acord. Internetul pune la dispoziție o varietate de resurse foarte bogată care te pot ajuta să îți formezi planul.”

Ce nu ar trebui să fie inclus în planul de afaceri? „Chiar dacă ai dedicat mult timp ideii și cântăririi aspectelor pozitive și celor negative ale acesteia, nu este necesară detalierea circumstanțelor care te-au adus în acest punct,” a spus Hurwitz Williams.  Un plan de afaceri, a adăugat ea, „este un document formal.”

De asemenea, experții recomandă omiterea promisiunilor și informațiilor nefondate. ”Câteodată primim planuri de afaceri cu cifre astronomice care nu corelează cu realitatea,” a spus Nice. „Dacă scrii în plan că ai o piață de desfacere de trei miliarde de dolari, înțelege cadrul în care poate exista o astfel de piață, întrucât nu există multe astfel de situații.”

Când ar trebui să revii asupra planului de afaceri? „O revizuire anuală a planului ar trebui să fie îndeajuns,” a spus Nice, care a adăugat că planul de afaceri nu este bătut în cuie.

„Vei avea conversații, vei primi feedback și vei fi încurajat să regândești ideile pe care le aveai până în acel punct. Astfel, îți vei șlefui în continuu planul pus pe hârtie în acele prime luni,” a adăugat Hurwitz Williams.

(Articolul original, cât și episodul de podcast fac parte din America’s Entrepreneurs, o inițiativă Next Avenue sprijinită de Richard M. Schulze Family Foundation și EIX, Entrepreneur and Innovation Exchange)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii