Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

6 moduri prin care poți reduce costurile într-o afacere de retail

Indiferent de dimensiunile afacerii tale de retail, întotdeauna vor exista soluții pentru reducerea semnificativă a costurilor fără să afectezi salariile angajaților, bonusurile și să păstrezi condiții de muncă la cele mai bune standarde. Înainte de a investi în noi direcții și oportunități pentru afacerea ta, trebuie să treci printr-o etapă foarte importantă, și anume optimizarea, care de multe ori este obligatorie pentru foarte multe tipuri de afaceri.

6 moduri prin care poți reduce costurile într-o afacere de retail:

1. Concentrează-te pe fidelizarea clienților

Una dintre cele mai mari provocări pentru orice afacere este aducerea de clienți noi, însă acest studiu realizat de Frederick Reichheld de la Bain & Company notează faptul că strategiile de marketing construite pentru a atrage clienți noi sunt de regulă de cinci ori mai costisitoare decât cele axate pe fidelizare a celor care deja îți cunosc afacerea. O reorientare a obiectivelor în această direcție poate fi astfel o strategie utilă care te poate ajuta să îți construiești o bază solidă de clienți și să optimizezi semnificativ costurile.

2. Optimizează cheltuielile inutile

Orice firmă are cheltuieli care după un timp se pot dovedi inutile. Facturile la telefoanele mobile și internetul din firmă și pentru angajați pot fi reduse semnificativ prin găsirea unei oferte mai bune dedicate zonei antreprenoriale, fără să reduci în același timp și beneficiile. De asemenea, factura la electricitate poate fi redusă prin montarea unor proiectoare profesionale realizate special pentru un mai bun display al produselor, însă fără să mai reprezinte o povară atât de mare în suma lunară de plată pentru consumul de curent.

3. Închiriază mai departe spațiul nefolosit

Chiria pentru spațiul tău de retail poate fi destul de costisitoare, motiv pentru care poți lua în calcul posibilitatea de a închiria mai departe spațiul rămas nefolosit după o bună rearanjare a produselor din magazinul tău. De asemenea, mai există și soluția de a organiza un spațiu de evenimente, care te va ajuta să atragi mai mulți clienți.

4. Deschide un magazin online

Alături de magazinul fizic, este important să ai și un magazin online, care poate deveni foarte rapid principalul motor de venituri pentru afacerea ta. Un magazin fizic este foarte util într-un business pentru că în acest fel clienții pot să îți vadă produsele și să interacționeze cu ele, înainte să se hotărască dacă și ce vor să cumpere de la tine. Costurile pentru un magazin online, în condițiile în care ai deja spații de depozitare și un magazin fizic, vor fi mai mici și de obicei de natură tehnică și pentru marketing.

5. Cum reduci costurile de livrare

Dacă oferi livrare la domiciliu, multe firme de livrare taxează nu numai la kilogram, ci și la dimensiune. Optimizează dimensiunile pachetelor folosite pentru a trimite comenzile pentru clienți, iar astfel vei reuși să reduci din cheltuielile dedicate acestui serviciu, păstrând în continuare chiar costul zero pentru client în privința livrării.

6. Externalizează

Multe servicii pot fi externalizate foarte ușor, iar firma ta poate reduce semnificativ costurile datorită lor. Spre exemplu, în loc să angajezi personal pentru curățenia magazinului, poți închiria serviciile unei firme specializate. La fel și pentru suportul IT din firmă, dar și pentru transportul produselor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii