Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

6 lucruri pe care trebuie să le schimbi ca să fii mai productiv la muncă

O productivitate mai mare la locul de muncă este unul dintre lucrurile la care mulți aspiră. Până la urmă, cine vrea să stea mereu peste program ca să-și termine treburile pe care ar trebui să le facă în programul clasic de 8 ore pe zi? Modul în care iei decizii la job afectează direct eficiența, motiv pentru care specialiștii recomandă unele schimbări în abordarea ta zilnică a problemelor de la birou.

6 lucruri pe care trebuie să le schimbi ca să fii mai productiv la muncă:

  1. Pauza de prânz

De cele mai multe ori, în fața unei zile pline, poți alege să rămâi lipit de birou până îți vei termina treaba. Așa se poate întâmplă să treacă și opt ore până când îți amintești că îți este foame, că ai obosit și nici nu ai terminat tot ce aveai de făcut. Poate părea surprinzător, dar pauzele pot fi mai utile decât munca fără oprire. Iar dincolo de pauzele mici la o cafea sau o gură de aer în jurul biroului, este foarte important să nu uiți să iei zilnic la muncă o pauză mai mare, pentru masa de prânz. Alimentația corectă și la timpul potrivit te va ajuta să te concentrezi mai bine și să îți crești semnificativ productivitatea pentru restul zilei. Cum foarte puțini au timp în fiecare dimineață să își gătească, poți apela la servicii de livrare mancare foarte rapide și cu un meniu variat din care îți poți alege produse pe gustul tău.

  1. Nu îți mai baza deciziile pe instinct, ci pe date

Așa cum un website este optimizat pentru a apărea în mai multe rezultate de căutare pe Google, la fel și modul în care lucrezi poate fi optimizat pentru a da un randament mai bun la birou. Spre exemplu, Robert Matchock, un profesor de psihologie de la Pennsylvania State University, a publicat într-un studiu faptul că un angajat va fi mult mai distras după ora 16:00, motiv pentru care este foarte important ca toate sarcinile dificile să fie programate înainte de această perioadă din zi, lăsând la final micile probleme care pot fi rezolvate cu ușurință.

  1. Automatizează sarcinile repetitive

Multe sarcini se rezolvă prin muncă repetitivă, care poate fi plictisitoare, obositoare și poate cauza neatenție, moment în care apar erori de începător. Acest sfat vine din domeniul programatorilor, dar poate fi aplicat și în alte meserii. Evită munca repetitivă și caută metode creative să o automatizezi. Atunci când vorbim despre munca pe computer, dacă ai date de extras, există numeroase soluții pe internet care te pot ajuta să automatizezi totul. În acest fel, vei reuși să te ocupi mai mult timp de lucrurile care te stimulează cu adevărat și nu vei mai pierde vremea pentru chestii simple și sâcâitoare.

  1. Renunță la perfecționism

Nimic nu este perfect și totul poate fi îmbunătățit. Dacă ești obișnuit să îți consumi energia pe proiecte care nu sunt perfecte din punctul tău de vedere, nu vei face nimic altceva decât să îți scazi extrem de mult productivitatea. „Am descoperit că perfecționismul scade productivitatea printre profesori.”, este concluzia doctorului Simon Sherry, profesor de psihologie la Dalhousie University, care a condus un studiu despre perfecționism și productivitate.

  1. Lasă-i și pe alții să te ajute

Dacă vrei o eficiență mai bună a rezultatelor, lasă-i și pe alții să te ajute în acest sens. În marketing, studiile arată că cel mai bun randament al unui conținut care promovează un brand este cel generat de către utilizatori. Un studiu realizat de Octoly a demonstrat că, în medie, videoclipurile asociate cu branduri, dar realizate de consumatori, sunt de 10 ori mai vizionate decât cele clasice. În Statele Unite ale Americii, 51% dintre americani au o încredere mai mare în clipurile produse de utilizatori normali, decât direct de branduri.

  1. Nu spune „da” atât de des

Potrivit „Principiului Pareto”, 20% din efort va produce 80% din rezultate. Acest principiu este folosit și în afaceri, acolo unde se consideră că 1 din 5 clienți va reprezenta 80% din profitul total al businessului, iar în cazul de față se traduce simplu printr-o atenție mai mare la lucrurile care produc efecte însemnate. Lasă la urmă proiectele mici și rămâi atent la marile provocări de fiecare dată. Nu mai spune „da” atât de des fiecărei sarcini primite care îți cere să fie rezolvată imediat, indiferent de importanță.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii