Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Marius Meleșteu (Strauss): „Stabilitatea macroeconomică și echilibrul cursului de schimb au permis un mediu de afaceri sănătos”

I-am întrebat pe oamenii de afaceri români – manageri, antreprenori și consultanți – care sunt rețetele lor pentru performanță în 2016. Aflați răspunsurile lui Marius Meleșteu, General Manager Strauss South Central Europe și General Manager Strauss România
Marius Melesteu - Strauss

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2015? Acum, la final de an, cum arată realizările (cifră de afaceri, profit, investiții asumate, etc.) în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Marius Meleșteu: După o perioadă de creștere sustenabilă a portofoliului de branduri, cu Doncafe ca power-brand, Strauss reușește în 2015 pe de o parte să integreze cu succes cel mai vechi brand de cafea din Romania și liderul pieței de instant – Amigo, iar pe de altă parte să întâmpine nevoile și dorințele consumatorilor prin inovație.

Prin strategia stabilită pentru acest an, ne-am propus să contribuim la evoluția trendurilor existente, cum ar fi cel de health & wellness, pe care l-am adresat prin lansarea Doncafe Green, precum și să ne asumăm poziția de trendsetters.

Astfel, am venit în întâmpinarea nevoilor consumatorilor privind customization & freshness, cu Doncafe Fresh, sau privind senzorialismul, cu brandul Totti, dedicat categoriei HoReCa.

Forbes: Care a fost evenimentul care v‐a impresionat neplăcut pe piața pe care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut?

Marius Meleșteu: Dacă vorbim despre ce ne-a impresionat neplăcut în 2015 voi menționa mai degrabă o tendință, decât un eveniment, și anume aceea de a pune un accent exagerat pe politicile promoționale de preț.

Pentru o categorie atât de iubită în România, cu o penetrare a gospodăriilor de peste 80%, care în comunism, dar și în zilele noastre, reprezintă unul dintre momentele de plăcere zilnice pentru consumatori, accentul prea mare pe politicile promoționale de preț dăunează semnificativ ritmului de dezvoltare.

Cafeaua, un produs cu mai multe arome decât vinul, are o plajă de experimentare imensă, iar rolul nostru, al jucătorilor mari de pe piața de cafea, este acela de a-i provoca pe consumatori să descopere mai mult în fiecare ceașcă de cafea, indiferent dacă vorbim despre metodele de prăjire sau preparare moderne sau despre origini.

Orientându-ne către un aspect care ne-a impresionat în mod plăcut, acesta este de departe faptul că românii ne-au demonstrat anul acesta că sunt deschiși la nou.

Inovațiile lansate pe piața de cafea au fost extrem de bine primite de către consumatori. Curentul de artizani, tendința spre vitalitate, concretizată în adaosul de cafea verde (Doncafe Green), aromele speciale de cafea (Doncafe Flavors), cafeaua de origini, dar mai ales trendul freshness & customization (Doncafe Fresh), au fost noutățile care au dinamizat piața de cafea, după o lungă perioada de stagnare în inovație. Aspectul pe care l-am remarcat cu cea mai mare încântare a fost acela că nu numai categoria millenials a fost deschisă la nou, ci și grupul țintă tradițional, care simte nevoia unei minirevoluții în această categorie.

Forbes: Care sunt cele mai importante 3 puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Marius Meleșteu: În primul rând, un punct constant al strategiei noastre este acela de a îmbunătăți viața consumatorilor noștri. Din această perspectivă, cafeaua este o categorie unică, ce se remarcă printr-o dualitate surprinzătoare – oferă prilejul perfect pentru un moment de relaxare, în același timp în care furnizează energia necesară pentru a reveni la activitățile de zi cu zi. Brandurile noastre, Doncafe și Amigo, au această misiune – de a face viața consumatorilor mai frumoasă și mai ușoară.

În al doilea rând, la fel ca în ultimii ani, ne propunem să dezvoltăm cultura cafelei în România. Noi știm că o ceașcă de cafea reprezintă mai mult decât atât, iar aceasta direcție se traduce la nivelul strategiei noastre prin focus pe inovație și pe dezvoltarea trendurilor din această categorie, precum și prin investiții în branduri ca Doncafe Fresh, care își iau în serios rolul de a aduce adevărata experiență a cafelei mai aproape de consumatori (ex. locații HoReCa precum Manufaktura by Doncafe).

Nu în ultimul rând, dorim să păstrăm conexiunea pe care am costruit-o alături de consumatorii noștri. Ne considerăm norocoși pentru că focusul pe digital și pe rețelele de socializare ne oferă posibilitatea unei relații foarte apropiate cu aceștia. Pagina de Facebook Doncafe, cu peste 830.000 de fani, este o sursă inepuizabilă de sugestii, insight-uri și conversații cu iubitorii de cafea.

Forbes: Care sunt cele mai bune 3 lucruri care s-au întâmplat în 2015 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.

Marius Meleșteu: 1. Stabilitatea macroeconomică și echilibrul cursului de schimb au permis un mediu de afaceri sănătos.

2. Schimbările în politica fiscală, cu precădere reducerea TVA și alinierea unor accize la normele europene, ce au alimentat și vor alimenta în continuare economia.

3.  Manifestarea solidarității sociale și a spiritului civic.

Forbes: Care sunt cele trei așteptări concrete pe care le aveți de la noul Guvern în perspectiva anului 2016?

Marius Meleșteu: 1. Menținerea creșterii economice, prin susținerea mediului de afaceri și prin investiții.

2. Menținerea stabilității macroeconomice și a cursului de schimb favorabil.

3. Continuarea luptei împotriva corupției și a evaziunii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii