Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

5 situații ce pun la încercare reputația unui business

Valoarea unei companii în lumea dură a afacerilor nu se rezumă doar la active și nu înseamnă numai capitalurile pe care le are la dispoziție, nici măcar vocația investițională nu reprezintă totul. Mai este ceva, greu de definit, dar și mai dificil de obținut și mai ales de menținut: reputația corporativă.

Reputaţia este un derivat al tuturor acţiunilor şi comportamentelor organizaţionale și este formată din ansamblul percepțiilor obiective și subiective create de-a lungul timpului de publicurile țintă ale acelei companii. Și cum veștile rele circulă mult mai repede decât cele bune, iată 5 situații ce pun la încercare reputația unui business, ca să le evitați, pe cât se poate, în timp util: 

Imaginea negativă a companiei în mediul online

Este binecunoscută forța rețelelor sociale, internetul în general dictează agenda publică, pentru că orice research despre o firmă sau un manager începe cu o cercetare online, fără a mai evalua neapărat veridicitatea surselor de informare. 

Review-urile defavorabile, scandalurile de presă sau chiar prezența prea timidă pe site-urile care contează ori o imagine superficială pe paginile proprii de promovare online, toate acestea duc la situații care pot pericilita reputația unei firme. 

Litigii cu furnizori, colaboratori sau clienți ai firmei

Riscurile reputaționale sunt în strânsă legătură cu o gamă largă de riscuri legale, astfel că un litigiu civil, un proces comercial sau mai ales penal reprezintă motive pentru grave  probleme de reputație.

Pot apărea oricând neînțelegeri cu furnizorii de materii prime și servicii, cu diverși colaboratori. Performanțele modeste în relația cu anumiți clienți aduc și ele nemulțumiri, reclamații și revendicări.

Important este ca o firmă să încerce să evite astfel de situații, iar atunci când ele totuși se întâmplă, să apeleze la specialiști care să-i îndrume pentru rezolvarea eficientă și profesionistă a litigiilor.

Cultura organizațională toxică

Angajații companiei sunt cei mai puternici agenți de promovare, dar pot deveni și cei mai periculoși vectori de ruinare a reputației firmei. În situația în care mediul de lucru nu este prietenos, lipsește motivația iar managementul ignoră problemele salariaților, există premisele unei culturi organizaționale toxice, care-i determină pe oamenii din companie să transmită mesaje negative despre activitatea și valorile acesteia.

Eșecul unor produse sau servicii lansate pe piață 

Se pot întâmpla accidente de brand, atunci când compania eșuează în realizarea și promovarea unor noi game de produse sau diversificări de servicii. Pregătirea insuficientă, poziționarea eronată pe piață, un management defectuos al resurselor, toate acestea pot cauza o acțiune ratată, ce are efecte negative asupra reputației companiei.

Asumarea greșelilor și evaluarea realistă a situației reprezintă primii pași spre redresare, nu doar în termeni economici, ci și reputaționali.

Dificultățile financiare, inclusiv insolvență sau faliment

Dimensiunea financiară a reputației stă la baza evaluării unei companii, contează enorm atunci când o firmă participă la o licitație, aplică pentru o linie de credit sau speră să intre într-un parteneriat important.

Datele publice de la Registrul Comerțului și de pe site-uri specializate în informații fiscale și financiare sunt o oglindă severă a reputației unei companii, iar detalii despre insolvență sau faliment reprezintă dificultăți greu de depășit pentru o firmă care vrea să se afirme în domeniul ei de activitate.

Evitați situațiile care pun la încercare reputația unui business și încercați să transmiteți mesaje autentice, interesante, care să comunice în termeni reali și asumați valoarea companiei, punctele ei forte și slăbiciunile pe care le are. În acest mod, brandurile firmei vor fi percepute într-un mod pozitiv, iar în cazul unor situații de risc reputațional va fi mai ușor să elaborați strategii și metode de răspuns pentru gestionarea momentelor de criză.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii