Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

5 moduri avantajoase în care afacerile își pot folosi inteligent profiturile

Orice antreprenor a auzit cel puțin o dată motto-ul care spune că un business trebuie să facă economii încă de la prima vânzare. Însă acest lucru nu înseamnă că antreprenorii ar trebui să își țină tot profituri în conturi și să nu facă nimic cu banii respectivi.

Investițiile pot ajuta un business să se dezvolte, să crească și să capete credibilitate și o reputație bună pe piață. Dar când vine vorba despre investirea inteligentă a profitului, mai ales la început de drum, există câteva direcții care pot asigura succesul companiei pe termen lung, scrie Entrepreneur.com.

Investițiile în îmbunătățirea businessului

Majoritatea companiilor aflate de puțin timp pe piață aleg să își reinvestească profitul în infrastructură, echipamente performante, în linia de producție sau în îmbunătățirea experienței clienților cu produsul sau serviciul pe care ele îl livrează. Această practică le ajută să își cimenteze un loc confortabil pe piață, să își construiască o imagine bună și, în multe cazuri, să își crească profiturile pe termen lung. Iar acest lucru este unul esențial, întrucât de profiturile viitoare depinde capacitatea unui business de a-și extinde operațiunile.

În România, omul de afaceri Cezar Rapotan, fondatorul companiei Arabesque – cel mai mare furnizor și distribuitor de materiale de construcții din România – a reușit să construiască o firmă 100% românească făcând tocmai acest lucru: reinvestind și extinzându-și afacerea dintr-una locală într-una cu prezență competitivă în mai multe țări din Europa. Această filozofie a transformat un simplu depozit de materiale într-un brand și o afacere locala intr-o companie cu filiale in Republica Moldova, Ucraina, Serbia sau Bulgaria.

Investiții în marketingul digital

Marketingul digital este o investiție inteligentă pentru profitul oricărui business, în special al unuia aflat la început. Multe startup-uri fac greșeala de a aștepta luni bune sau chiar ani până când încep să investească serios în marketing, scrie Entrepreneur. Însă, remarcă publicația, nu poți niciodată da greș cu o investiție în analiza indicilor de performanță a afacerii tale. Chiar și companiile care nu își permit să își formeze propriul departament de marketing și sunt nevoite să externalizeze acest serviciu pot beneficia de pe urma analizei de piață și a recomandărilor prin care își pot îmbunătăți rezultatele.

Investiții în echipa companiei

O afacere de succes nu poate funcționa fără oameni cu viziune, care să fie experți în domeniul lor și să conducă inteligent direcția în care se îndreaptă compania. Însă atunci când un business nu face eforturi pentru a atrage cei mai buni angajați din piață și nu depune niciun efort pentru a-i motiva sau a-i convinge să nu plece, rezultatul se va vedea direct în profiturile viitoare. Pe măsură ce un antreprenor își extinde afacerea, el ar trebui să aibă grijă și ca angajații să fie recompensați pe măsură, prin pachete de beneficii, o scară ierarhică diversificată sau traininguri. Astfel de practici pot crește productivitatea angajaților și îmbunătăți rezultatele companiei pe termen lung. De asemenea, trebuie să ții cont și de faptul că recrutarea unui angajat nou presupune un proces îndelungat, greoi și costisitor. Studiile arată că o companie pierde echivalentul a 6-9 salarii lunare pentru a recruta un angajat, după demisia unei persoane din echipă.

Investițiile în strategii de Search Engine Optimization (SEO)

În primul rând, orice companie ar trebui să aibă propriul ei site, indiferent de domeniul său de activitate. Apoi, investițiile în optimizarea pe motorul de căutare al Google reprezintă un pas crucial pentru a atrage clienți și a te asigura că oamenii pot afla cu ușurință despre businessul tău și despre produsele sau serviciile pe care acesta le oferă. Unele companii preferă să externalizeze atribuțiile de SEO, în timp ce altele consideră că este mai ușor să angajeze un om dedicat optimizării în Google.

Păstrarea unor lichidități drept soluție de avarie

Reinvestirea profitului este o practică necesară și recomandată, însă înainte de a face acest lucru trebuie să te asiguri că în conturile companiei vor rămâne suficienți bani pentru un eveniment neașteptat. Chiar dacă ai asigurări care te protejează de situațiile neplăcute sau de evenimentele de forță majoră, compania ta trebuie să aibă în permanență lichidități suficiente pentru a trece cu bine peste potențiale obstacole.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii