FacebookTwitterLinkedIn

1. Postura

Când ne simțim puternici, emoțiile noastre tind să se manifeste fizic prin felul în care mergem sau vorbim. Întotdeauna trebuie să inspiri încredere în propria persoană. Cunoscutul sfat ,,stai drept și ține capul sus!” este de aplicat în situația de față – abordând această postură, te vei simți mai sigur pe acțiunile tale. O explicație este că nivelul de cortizol (un hormon steroid produs de glanda suprarenală, cunoscut în urmă cu mult timp drept hormonul care activează instinctul de a fugi) scade. îți crește, în schimb, încrederea în sine. Așadar, înainte de a discuta cu un potențial client, adoptă propria postură care te face să te simți sigur pe acțiunile tale.

2. Oriunde te-ai duce, ia cu tine o geantă cu lucruri care te pot ajuta în diferite momente

Pentru a face o impresie plăcută unui client, trebuie să ai întotdeauna un aspect îngrijit. Pune-ți într-o geantă un deodorant, parfum, bomboane mentolate, un pieptăn, produse de păr și o cămașă curată și călcată. Poate suna ciudat, dar este deja cunoscut faptul că oamenii judecă după aparențe, mai multe sau mai puțin conștient.

 3. Gândește-te la o prezentare personală și memoreaz-o

Când te prezinți, trebuie să creezi impresia că ești o persoană caldă și pozitivă, concentrează-te mai mult pe tine, și nu pe afacere. Această introducere trebuie să fie scurtă, să nu aibă mai multe de câteva propoziții. Pentru a te prezenta eficient, poți urma patru etape: spune cine ești, fă un comentariu despre un lucru pe care tu și interlocutorul îl aveți în comun, fă o afirmație pozitivă și încheie acest segment al conversației printr-o întrebare. Scopul acestor etape este de a-ți permite să controlezi primul minut în care interlocutorul își creează o impresie despre tine.

 4. Concentrează-te pe limbajul non-verbal

Așa cum reiese din primul punct, limbajul trupului este cheia imaginii de sine și a felul în care te percep cei din jur. Într-un studiu realizat de Friedrich Platz și Reinhard Kopiez la Univrsitatea de Muzică Hanovra, cei doi au observat primele reacții pe care subiecții le-au avut la primele acorduri e vioară.

În mod surprinzător, prima impresie nu a fost influențată de felul în care violoniștii erau îmbrăcați sau de modul în care aceștia arătau, ci de limbajul trupului. Dacă un violonist mergea la locul său și se așeza ca și cum ar fi fost încrezător în sine, publicul îl percepea ca pe o persoană superioară lui.

Pentru a folosi limbajul trupului cum trebuie, reține următoarele tertipuri:

  • Stai drept, chiar și atunci când ești așezat pe scaun. Dacă nu stai drept, oamenii te percep drept timid și nesigur;
  • Folosește-ți mâinile atunci când vorbești. S-a dovedit că atunci când vorbești și gesticulezi în același timp te ajută să-ți eliberezi memoria și să gândești mai clar înainte de a vorbi;
  • Ai grija să stai la același nivel cu interlocutorul tău. În așa fel, îi captezi atenția;
  • Strângerea de mână trebuie să fie puternică. Studiile arată că o strângere de mână puternică poate duce la încheierea mai multor înțelegeri.

 5. Stabilește o întâlnire la restaurantul preferat de potențialul tău client

Atmosfera nu va fi una tensionată, din moment ce întâlnirea se desfășoară într-un loc în care amândoi vă simțiți confortabil. În al doilea rând, sunt șanse mai mari ca o înțelegere să fie încheiată după o masă servită la restaurant. Dintr-un studiu realizat de Lakshmi Balachandra de la Business Harvard Review a reieșit că ,,indivizii care au negociat într-un restaurant au generat profituri mai mari cu 12%”.