Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

5 mituri despre startup-uri de care trebuie să uiți

Pentru orice antreprenor aflat la început de drum, un startup va fi un mix de curaj, ambiție și nebunie, la pachet cu o teamă și un sentiment al responsabilității pe care niciodată postura de angajat nu are cum să ți-o ofere. Nu este nimic mai spectaculos decât succesul în afaceri pornit de la o idee în care ai crezut de la bun început, însă pentru ca această idee să aibă o șansă de reușită pe piață, sunt câteva lucruri cu care ar trebui să te pui la curent. Unele mituri despre startup-uri te pot pune încă din start într-o direcție greșită, motiv pentru care a venit momentul să le demontăm.

5 mituri despre startup-uri de care trebuie să uiți:

  1. Ești prea mic pentru un client mare

Fiind la început, te poți gândi că ești prea mic pentru un client foarte mare, motiv pentru care renunți de multe ori să te arunci în prezentări spectaculoase pentru contracte care îți pot ajuta firma să crească repede. Aceasta este una dintre marile erori pe care le poți face chiar și atunci când afacerea ta este destul de mică. Dacă te temi că volumul va sufoca firma, atunci ia în calcul servicii de externalizare, care te vor ajuta să ții firma sub control din punct de vedere administrativ, pentru ca angajații tăi să se poată concentra în totalitate către proiectele importante pe care le-ați atras.

  1. Nu vei vinde pentru că nu ești un brand cunoscut

Deși este adevărat că un brand cunoscut va vinde mai ușor, sunt foarte puține branduri care reușesc cu adevărat să intre în vizorul tuturor clienților. În plus, ia în calcul că multe branduri cu vechime au și o reputație negativă, ceea ce în cazul tău nu se pune problema. Cel mai mare adevăr care ar trebui să conteze în acest început de drum este faptul că produsul tău sau serviciul prestat va determina și valoarea și calitatea brandului pe care îl reprezinți.

  1. Clienții nu au încredere în companiile noi

În ciuda faptului că vechimea aduce câteva puncte bonus în ceea ce privește valoarea, la fel se întâmplă și cu abilitatea de a aduce lucruri noi la masă, în fața consumatorilor. Companiile de succes vor căuta de fiecare dată acel ceva care le va diferenția în fața concurenței. Dacă vei reuși acest lucru, nu contează dacă firma s-a deschis acum sau la începutul anilor ’90.

  1. Un produs netestat va fi greu de vândut

Acest lucru pare adevărat, dar în realitate este doar o problemă de orientare. Atunci când vei veni cu un produs nou pe piață, în mod clar nu vei fi interesant pentru cei care așteaptă de obicei o confirmare a pieței. Așadar, mergi pe mâna celor care de obicei apreciază companiile care inovează și încearcă de fiecare dată să surprindă prin produsele pe care le aduc în fața consumatorilor, pentru că ei vor fi cel mai bun PR de brand de care vei avea cu adevărat nevoie.

  1. Firmele mari te vor scoate de pe piață

Sunt situații în care așa ceva se întâmplă, dar numai în anumite condiții. Una dintre cele mai bune reguli pe care ar trebui să le respecți este să nu intri în competiție directă cu concurența care te poate sufoca foarte ușor. Adică nu încerca să le furi clienții de top sau proiectele importante, atâta timp cât ești încă o firmă la început de drum.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii