Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

5 metode eficiente prin care un comerciant poate convinge clienții să cumpere mai mult

Succesul în retail se traduce în vânzări, fidelizare și satisfacția clienților. Acest sector s-a dezvoltat spectaculos în ultimul deceniu în România, ajungând în 2017 la o piață de 40 de miliarde de euro. Un studiu Euler Hermes arată că, deși e încă sub media europeană ca suprafață de spații comerciale la mia de locuitori, România s-a aflat, în 2017, după Turcia, Rusia, Franța și Italia în topul celor mai mari creșteri ca număr de metri pătrați destinați sectorului de retail. Cu un impact important asupra PIB-ului țării, retail-ul rămâne una dintre cele mai efervescente și competitive zone de activitate din România. Tocmai din acest motiv, marketingul și investițiile în modernizarea spațiilor comerciale rămân esențiale pentru atragerea clienților și creșterea consumului în magazinele tale.

5 metode eficiente prin care un comerciant poate convinge clienții să cumpere mai mult.  

1. Îmbunătățește ambianța

Când un client intră în magazinul tău, scopul nu este de a-l face să cumpere ceva și să plece repede, ci să-l convingi să petreacă mai mult timp acolo. Ambianța joacă aici un rol esențial, notează jurnaliștii americani de la Time, care preiau concluziile unui studiu realizat de Lindstrom. Lumina, mirosul și sunetul ambiental influențează comportamentul cumpărătorilor, motiv pentru care este esențial ca spațiile tale comerciale să aibă parte de cea mai nouă și performantă tehnologie de proiectoare pentru cea mai bună calitate a luminii prin care rafturile să prindă viață, iar consumul de energie să fie în același timp redus. Cu cât un client va petrece mai mult timp în spațiile tale comerciale, cu atât șansele de a cheltui mai mult cresc.

2.  Cadouri și atenții pentru consumatori

Micile gratuități funcționează de fiecare dată, arată un studiu publicat în Jurnalul de Cercetare al Comportamentului Consumatorilor din Statele Unite ale Americii. Fie că vorbim despre o simplă ciocolată, clienții apreciază atunci când li se acordă atenție și un tratament special. Raportul indică o creștere a interesului consumatorilor spre produse mai scumpe, în urma unui astfel de gest simplu.

3. Afișarea prețului

Nu este vorba despre un truc nerecomandat în care prețul e trecut în euro, și nu în moneda națională, ci mai mult despre o strategie de marketing pentru restaurante în care prețurile sunt prezentate într-o formă minimalistă. Un studiu realizat de Universitatea Cornell indică faptul că un consumator va cheltui cu 8 procente mai mult dacă prețul afișat în meniu nu indică și moneda la final, ci este doar un număr.

4. Clienții pot atinge produsele

Este extrem de important ca spațiile tale comerciale să aibă zone în care clienții pot atinge și testa produsele. Un studiu Caltech arată o creștere cu 40% a sumelor cheltuite pentru produse precum căni sau DVD-uri și 60% pentru snacks sau gustări, în condițiile în care clienții au putut interacționa direct cu produsele dorite.

5. Nostalgia, un efect surprinzător pentru consumatori

Jurnalul de Cercetare al Comportamentului Consumatorilor mai arată că nostalgia influențează un client să cumpere mai mult. Raportul susține că imagini care sugerează o familie, animale de companie și copilărie au un efect de relaxare asupra consumatorului, care va fi dispus să cumpere mai mult și pe sume mai mari de bani.

Desigur, asistența personală, modul în care angajații centrelor comerciale ajută clienții și organizarea produselor și rafturilor sunt alte metode eficiente prin care consumatorii pot fi convinși să mai petreacă puțin timp în magazin, căutând și alte produse.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii