Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

5 metode eficiente de relaxare pentru cei care lucrează din greu

Multe locuri de muncă presupun un program încărcat sau un nivel ridicat de stres. În timp, acestea ne afectează sănătatea. Un studiu din Jurnalul de Medicină Psihosomatică a ajuns la concluzia că un loc de muncă solicitant, în care cerințele sunt mari, iar controlul pe care îl are individul e redus, poate crește riscul de diabet de tip 2 cu până la 45%. Aceasta nu este singura afecțiune care îi poate afecta pe cei care lucrează din greu pe termen lung. Afecțiunile cardiovasculare și musculare, anxietatea și depresia sunt printre cele mai întâlnite.

Pentru a ne proteja sănătatea, este esențial să căutăm să ne relaxăm cât mai mult atunci când nu suntem la job. Responsabilitățile care țin de casă și familie ne pot răpi cu ușurință puținul timp rămas în afara muncii. E important pentru sănătatea noastră fizică și psihică să facem un efort activ ca să ne relaxăm și, astfel, să ne coborâm nivelul de stres și riscul afecțiunilor.

Inspiră-te din următoarele idei ca să te relaxezi „cu spor” în afara programului de lucru:

1. Plimbă-te săptămânal cu bicicleta în natură

Mersul cu bicicleta este o idee excelentă pentru cei care vor să facă activitate fizică. Mai mult, acesta este o metodă foarte eficientă ca să te relaxezi, în special dacă ești înconjurat de verdeață și copaci, fie că ai timp doar să ieși în parc, fie că renunți cu totul la aglomerația orașului pentru frumusețea naturii.

Pune-ți la dispoziție o bicicletă și bucură-te de ea cât mai mult în weekend. Alege un magazin de biciclete unde găsești atât modele potrivite pentru începători, cât și pentru cei care deja sunt pricepuți și pasionați de acest hobby relaxant.

2. Bucură-te de un masaj sau de câteva ore la un spa

Orele lungi de muncă și stresul ne pot provoca dureri musculare, care se pot înrăutăți de la o săptămână la alta. Un masaj profesionist sau câteva ore petrecute în apă termală pot fi foarte eficiente în a-ți relaxa mușchii și mintea. Dacă îți place să înoți, poți opta să mergi la un bazin olimpic. Acolo, poți să îți golești mintea de gânduri negative, pe măsură ce te concentrezi la mișcările pe care le faci în apă.

3. Mergi la un concert cu muzica ta preferată

Efectul terapeutic al muzicii este temeinic documentat de psihologi. Datorită legăturii dintre muzică și emoții, aceasta poate fi un instrument deosebit de eficient de management al stresului. Ca să te bucuri cât mai mult de beneficiile acesteia, contează atât preferințele tale, cât și ritmul muzicii. Muzica lentă poate avea efecte fizice observabile, cum ar fi încetinirea pulsului, scăderea tensiunii arteriale și a hormonilor de stres, potrivit Psych Central.

În plus, atunci când asculți muzică la un concert, ai și beneficiul de a fi înconjurat de oameni cu gusturi similare și o stare de spirit pozitivă, „infectându-te” astfel cu optimism și voie bună.

4. Petrece timp de calitate cu familia și prietenii

Oamenii sunt ființe sociale. Ca să scazi nivelul stresului acumulat în timpul săptămânii, e important ca în weekend să petreci timp alături de persoane dragi, alături de care te simți bine. Pe termen lung, vei ține minte ieșirile cu familia și prietenii, iar filmul care te îmbia să rămâi în casă, pe canapea, nu va conta.

În plus, se pare că persoanele care discută despre problemele lor cu cei apropiați au șanse mult mai mici să dezvolte mecanisme de coping negative, cum ar fi consumul de alcool, evitarea problemelor sau fumatul.

5. Explorează la pas un alt oraș

O idee ideală pentru weekenduri cu vreme bună este să mergi într-un alt oraș și să te plimbi. Nu doar că te vei relaxa, dar vei afla multe lucruri interesante, care vor contribui la cultura ta generală. Poți vedea clădiri interesante, poți vizita muzee și participa la evenimente cum ar fi târgurile tematice. Cu o schimbare de scenariu, te vei detașa puțin de problemele zilnice de la locul de muncă.

Ideal este să alternezi pe cât posibil aceste idei de relaxare. Ca să avem o viață echilibrată, avem nevoie atât de socializare cu prietenii și familia, cât și de activitate fizică și timp petrecut în natură. Prin urmare, atunci când nu ești la locul de muncă, încearcă să te bucuri de plimbatul cu bicicleta în natură, de călătorii, muzică și timp cu cei dragi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii