Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

SmallBusiness |
|

5 metode de a ști ce vor clienții tăi chiar înaintea lor

client.jpg
Principala problemă a antreprenorilor de azi este: „Trebuie să îmi  înțeleg mai bine clienții, dar devine tot mai greu.” De ce este acest lucru valabil pentru atât de mulți antreprenori?

În primul rând, clienții și-au pierdut loialitatea și au mai puțină încredere decât în trecut. Conform inc.com, acest lucru este adevărat în special în industriile ale căror reputații au suferit în timpul crizei financiare. Aici sunt incluse sistemul bancar, farnaceutic, energetic și media. Dar chiar dacă activezi într-o industrie fără nicio legătură cu acestea, probabilitatea să observi aceste efecte este foarte ridicată.

Clienții au acum mai multă putere decât niciodată, datorită social media, comparațiilor online ușor de făcut și înmulțirii variantelor din care pot alege. Diversitatea clienților continuă să crească, la fel și raportul zgomot vs. informație, astfel încât abundența informației generată de internet îngreunează procesul de înțelegere a clienților. În plus, incertitudinea economică și cantitatea foarte mare de informații îi derutează și pe clienți, făcându-i mai interesați de soluții flexibile și adaptive și mai puțin de produse.

Trebuie să te antrenezi să vezi lumea din perspectiva clienților și să înțelegi cum gândesc. Iată cinci metode propuse de inc.com care te vor ajuta să faci acest lucru:

1.       Pune-te în locul clienților

Privește mai departe de esența afacerii tale și încearcă să înțelegi atât întreaga gamă de opțiuni a clienților tăi, cât și ecosistemul lor de furnizori, parteneri etc., din care faci parte și tu. Acest exercițiu te va ajuta să îți înțelegi mai bine competiția și să le anticipezi mai bine mișcările.

2.      Privește experiența oferită din perspectiva clientului

Urmărește experiența clienților cheie în timp ce ei trec prin etapele procesului oferit de afacerea ta și observă unde întâmpină probleme. Unele spitale își pun stagiarii să experimenteze procesul de check-in ca falși pacienți. Dacă nu poți trece cu adevărat prin experiența unui client, încearcă jocuri de rol în toate etapele experienței pe care o are clientul cu compania ta.

3.      Ocupă-te de clienții tăi

O bancă a adăugat membrii birourilor administrative la echipa care lucrează cu clienții, suplimentând numărul celor care interacționează în mod curent cu clienții. IMB trimite pe teren echipele seniorilor din diferite departamente pentru a cunoaște clienții și a înțelege cum îi pot servi mai bine.

4.      Învață alături de clienți

General Electric și-a invitat principalii clienți din China, alături de directorii executivi locali și de manageri, la un seminar despre leadership și inovație. Acest lucru i-a ajutat pe executivii General Electric nu doar să înțeleagă mai bine mentalitatea omologilor din China, ci și să influențeze acea mentalitate.

5.      Anticipează

Concentrează-te pe ceea ce vor dori mâine clienții tăi, așa cum au făcut extrem de bine Steve Jobs și Richard Branson. Încearcă să preconizezi diferite caracteristici cu ajutorul unor instrumente precum scenario planning și apoi explorează modul în care schimbările pieței îți pot afecta clienții.

Ține minte că uneori, pentru a-ți înțelege cu adevărat clienții, trebuie să nu îți mai stai în propria cale. Conform psihologilor, ești predispus să asculți doar problemele care se potrivesc cu ceea ce oferi tu și să nu le iei în seamă pe toate celelalte. Acest lucru te poate face să pierzi oportunități importante. Prin urmare, ascultă cu atenție ce au să-ți spună clienții. Dacă îi poți asculta cu adevărat, îți vor spune ei tot ce ai nevoie să știi. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii