Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

5 greșeli care te fac să pierzi timpul la locul de muncă

Fiecare persoană care a lucrat într-un mediu de birou a avut de-a face cu momente în care timpul pur și simplu nu era suficient. Zilele încep la 8 dimineață și se încheie la 8 seara, iar problemele se adună într-un ritm mult mai alert decât reușești să le rezolvi, la nivel de echipă. În mod evident, orele de muncă nu mai sunt cele din contract. O arată un studiu realizat de Covey Center for Leadership, în care media de ore lucrate de un manager din Statele Unite ale Americii este de 72 de ore, cu mult peste cele 40 de ore clasice. În același timp, Gallup și Wells Fargo au descoperit într-un raport că aproximativ 57% dintre antreprenori lucrează șase zile pe săptămână, pentru ca 20% să lucreze chiar șapte zile din șapte, chiar și de acasă. Volumul mare de muncă este de cele mai multe ori responsabil pentru aceste date. În același timp, și modul în care reușești să îți gestionezi volumul contează foarte mult.

5 greșeli care te fac să pierzi timpul la locul de muncă:

1. Nu îți stabilești un plan

Un plan săptămânal și chiar zilnic este foarte important pentru a avea mereu o viziune de ansamblu asupra lucrurilor pe care le ai de rezolvat. Atunci când lucrezi pentru mai mulți clienți, când trebuie să fii flexibil și să poți anticipa probleme care ar putea apărea pe drum, este important să ai mereu cu tine un plan cu priorități. Cum este sfârșit de an, majoritatea proiectelor sunt aproape de final, așa că este bine să începi chiar de astăzi să te gândești puțin la viitor. Câteva agende 2019 vor fi suficiente ca să-ți împarți activitățile principale de anul viitor într-un plan concret, pe clienți și proiecte personale, iar toate acestea să rămână într-un singur loc. De asemenea, acestea pot fi utile și pentru cei din echipa ta, dacă nu ai alte idei de cadouri pentru colegii de birou.

2. Nu îți notezi niciodată

Ideile importante, zilele de întâlniri, micile probleme de rezolvat, cumpărăturile de acasă, telefoanele pe care trebuie să le dai, informațiile pe care nu trebuie să le uiți, toate acestea, de la un punct încolo, ar trebui notate. Nu este vorba despre lipsă de încredere în propria memorie, ci mai degrabă de încărcarea inutilă cu informații care mai mult te vor obosi. Unul dintre motivele pentru care tinzi să pierzi timp la birou este confuzia și lucrurile uitate pe drum, din cauza cărora trebuie mereu să te oprești din lucru. Fie că folosești o agendă, un post-it, un excel sau îți notezi pe o coală de hârtie pe care o ții mereu în fața ta, este important să ai mereu la îndemână toate detaliile notate.

3. Nu iei pauze de productivitate

De multe ori, o pauză luată la timpul potrivit poate fi mult mai utilă decât ore întregi de muncă fără să te ridici de pe scaun. Dincolo de faptul că este recomandat să iei la fiecare oră câte o pauză de cinci minute pentru a te plimba, un studiu publicat în Harvard Business Review arată că pauzele mici, între cinci și 15 minute, cresc atenția și performanța unui angajat. O mică pauză de plimbare îți va pune sângele în mișcare, îți va oxigena creierul și te va ajuta să găsești uneori soluții din perspective diferite ale unor probleme profesionale.

4. Munca în echipă e dezorganizată

Un grup dezorganizat va duce de fiecare dată la întârzieri. Munca în echipă este una dintre dintre principalele chei ale succesului, indiferent dacă lucrezi într-o firmă mai mică sau mai mare. Lipsa unor roluri bine definite, a unei structuri și a unui flux de lucru poate produce rupturi în echipă, comunicare disfuncțională și foarte mult timp pierdut din această cauză.

5. Aștepți ca alții să ia deciziile care țin de tine

Luarea unei decizii poate fi complicată. Pentru unele lucruri ai nevoie de aprobare de la superiori, pentru altele ai mână liberă și responsabilitatea să îți asumi. Evită să ceri confirmări din partea unor persoane care nu sunt responsabile pentru proiectele tale, pentru că sunt șanse să pierzi timp făcând asta și să comiți unele greșeli pe care nu le vei putea justifica mai departe.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii