Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

4 tipuri de fotografii pe care ar trebui să le dețină toate companiile

Într-o piață în continuă dezvoltare, în care concurența de obicei dictează ritmul, toate companiile au nevoie de originalitate pentru a ieși în evidență și pentru a fi ușor identificate. În era de social-media frenzy, în care toată lumea este mai vizibilă, accesibilă și mai conectată ca niciodată, imaginea cere un nivel mult mai ridicat de atenție. Fotografia este acum la îndemâna oricui posedă un telefon mobil în buzunar, dar este de cele mai multe ori slab înțeleasă și utilizată fără un scop anume.
imageedit_1_7648891951

În general, o companie, mai ales startup-urile, ar trebui să aibă un minimum de strategie de identitate vizuală, din care să reiasă clar unde se poziționează în piață și cărui public i se adresează. Știm cu toții că o campanie de brand identity poate supune o companie la costuri mari. Startup-urile, în general, nu au buget suficient pentru implementarea unei astfel de campanii.

Însă, chiar și cu un buget redus, o companie mică sau un antreprenor, își poate crea o identitate vizuală bună, atât timp cât știe care îi este piața și cum vrea să se prezinte în fața clienților potențiali.

Iată câteva feluri de fotografii care nu ar trebui să lipsească din kitul de comunicare al unei companii:

1. Fotografia de presă/ editorial

Cei care fac parte din middle/ top management într-o companie medie/ mare și care sunt invitate la diverse conferințe, dau interviuri în presa de specialitate ca reprezentanți ai companiei sau circulă prin articole de presă internă, sunt chipurile companiei din care fac parte.

Aceste persoane ar trebui să aibă un set de fotografii reprezentative pentru calitățile și idealurile companiei din care fac parte. Același lucru este valabil și pentru antreprenori sau fondatori de startup-uri care ajung să fie identificați de către public direct cu afacerea pe care o construiesc.

O fotografie de presă/ editorial nu este o fotografie de CV sau de profil de social media. Trebuie să conțină informație vizuală atât despre persoană, cât și despre companie (fotografii care să conțină sigla companiei, la birou cu sigla companiei plasată discret în cadru, portret cu o mapă sau un material relevant de branding etc.).

2. Fotografia de echipă

E important să arăți publicului, partenerilor tăi și potențialilor angajați, echipa care lucrează cu și pentru ei. Oamenii sunt coloana vertebrală a oricărei companii și publicul trebuie să știe cine este în spatele numelui și că lucrează împreună cu și pentru ei.

3. Fotografia de personal

Dacă oamenii care lucrează în companie vor avea profile de LinkedIn personalizate, vor apărea pe site-ul companiei sau vor avea call-uri cu clienți pe Skype, este necesar ca toți să aibă o identitate vizuală unitară. Nu, nu e în regulă ca fiecare să își facă singur fotografiile.

Ponturi pentru a obține fotografii bune cu oamenii din companie:

– Anunță oamenii din timp și dă-le remindere constante (este important să aibă timp să se pregătească, să își caute haine potrivite etc.)

– Asigură-te că fotografia nu se face în timpul lor personal (pauze de masă, după orele oficiale de program, în weekend-uri etc.)

– Caută un loc cu lumină bună și fundal curat și simplu (un perete alb opus unei ferestre luminate este suficient, atât timp cât oamenii au loc și nu sunt lipiți de perete)

– Încurajează interacțiunea între ei și ai grijă să nu transformi experiența în ceva excesiv de „serios”

– Fotografiază mult… foarte mult. Ar trebui să ai cel puțin 10 fotografii cu fiecare persoană, din care să selectezi una singură. Fețele oamenilor sunt pline de expresii și fiecare dintre ele poate transmite o altă emoție, asigură-te că ai suficiente imagini din care să alegi.

4. Fotografia de interior

Pentru publicul companiei este la fel de interesant de văzut unde și în ce condiții lucrează personalul ei. În afară de faptul că ajută site-ul, imaginile din sediu pot fi utile pentru SEO, pentru Google maps, dar și pentru potențiali angajați (parte din campaniile deștepte de recruitment și employer branding).

Totul poate suna destul de complicat, dar tot ce am descris mai sus poate fi dus la îndeplinere cu ajutorul unui telefon mobil modern. În această epocă a conectivității aștept cu nerăbdare să văd mai multe companii care comunică eficient vizual și se folosesc de atuurile pe care le avem acum datorită tehnologiei.

CITEȘTE ȘI Costumul doamnelor – eleganță și libertate

Pe fotograful Valentin Boboc, lector al Fundației Calea Victoriei, îl puteți cunoaște la Cursul de fotografie urbană pentru începători, din 25 Mai 2018.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii