4 schimbări pe care legislația GDPR le-a produs în relația cu clienții - Forbes.ro
Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

4 schimbări pe care legislația GDPR le-a produs în relația cu clienții

25 mai 2018 a fost ziua în care a intrat în vigoare noua directivă la nivelul Uniunii Europene de protecție și prelucrare a datelor cu caracter personal. Denumită pe scurt GDPR, această legislație nouă aduce o serie de obligații tuturor operatorilor de astfel de date, indiferent de domeniul de activitate. Fie că vorbim despre o afacere online sau despre una fizică, atunci când operezi cu baze de date despre clienți, ești nevoit să respecți anumite reguli noi.

4 schimbări pe care legislația GDPR le-a produs în relația cu clienții:

  1. Obligativitatea introducerii formularelor pentru prelucrarea datelor

Directiva GDPR intră în vigoare din prima secundă în care afacerea ta începe să stocheze date despre clienți, consumatori sau vizitatori online, fie că au făcut cumpărături sau au descărcat ceva de pe platforma ta. Cele două principii cheie de la care această legislație nouă pleacă sunt consimțământul și transparența. Vei avea nevoie de acordul explicit al clientului că te lasă să îi colectezi datele, iar odată ce acesta va face cumpărături de pe site-ul tău, nu vei mai avea dreptul, spre exemplu, să îi folosești adresa de mail ca să îi trimiți newsletter, decât dacă îl întrebi explicit acest lucru, iar el își dă acordul. Apoi, ești obligat să explici exact de ce colectezi fiecare bucată de informație, de la număr de telefon și adresă și cum ai de gând să folosești respectivele date.

  1. Introducerea ofițerului pentru protecția datelor

Această directivă a înființat o nouă funcție, denumită DPO sau „Data Protection Officer”. Această persoană trebuie să aibă atât cunoștințe legale, dar și de folosire a bazelor de date și nu are voie să lucreze în cadrul unei firme sau organizații direct cu respectivele baze de date, acest lucru fiind considerat un conflict de interese. Orice firmă de mici sau mari dimensiuni, dar și instituții precum spitalele trebuie să aibă un responsabil cu protecția datelor, pentru că lucrează cu date persoane ale pacienților. Ceea ce trebuie să știi însă este faptul că noua legislație a deschis practic o nouă nișă pe piața muncii. Firme specializate în servicii de DPO pot fi contractate pentru a prelua responsabilitatea datelor personale. Așadar, poate fi un job ușor de externalizat de către firmele care nu își permit să țină un angajat permanent pe o astfel de funcție.

  1. Noua politică de intimitate

Sunt șanse foarte mari ca multe site-uri să-ți fi trimis în decursul lunii mai și la începutul acestei veri multe update-uri privind nouă lor politică de intimitate. Aceasta este o obligație în care trebuie să explici cine ești și cine mai are acces la datele pe care le ceri, pentru ce vei folosi datele obținute, cum o persoană privată poate să-și descarce datele pe care tu le ai despre ea și cum pot fi șterse chiar din baza de date. Acest „drept de a fi uitat” funcționează chiar și în cazul foștilor angajați. Practic, din momentul în care părăsesc firma, îți pot solicita dovada că ai șters din bazele de date ale firmei orice evidență a lor.

  1. Consimțământul clienților

În marketingul online, unul dintre cei mai importanți termeni de reținut este cel de „cookies”. Se referă la datele despre utilizator stocate, precum demografice și obișnuința de consum, pentru ca mai apoi același utilizator să fie targetat cu publicitate online adaptată preferințelor sale și istoricului său. Dacă până acum site-urile anunțau pur și simplu că folosesc cookies, odată cu această directivă au fost obligate să ceară consimțământul fiecărui utilizator.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii