Creșterea unei afaceri nu ține doar de obiectivele personale ale unui antreprenor, ci și de nevoia businessului de a se adapta constant la piața economică și la schimbările care se produc în mod constant. Ce trebuie să facă un antreprenor ca să își țină businessul nu doar deasupra liniei de plutire, ci și să capete autoritate în domeniul în care activează? Iată câteva strategii eficiente de dezvoltare:
Creează canale de vânzare
Canalele de vânzări sunt una dintre cele mai rapide modalități pentru creșterea unui business. Mai exact, acestea fac parte din conceptele de bază ale marketingului digital și te vor ajuta să îți faci cunoscută afacerea în mediul online, acesta fiind unul dintre canalele de promovare care s-a dezvoltat rapid în ultimii ani.
Conform celor de la Entrepreneur.com, canalele de vânzări în marketingul digital sunt multiple și pot varia de la promovare în social media, campanii de remarketing, construirea unui blog sau campanii de SEO. Există numeroși experți în aceste domenii, care te pot ajuta să îți construiești imaginea în mediul online și să te promovezi.
Creează programe de loializare a clienților
Programele de loializare sunt un instrument care te va ajuta să îți crești vânzările. Mai exact, acestea au rolul de a păstra actualii clienți și de a-i încuraja să continue să achiziționeze produsele tale. Într-un studiu publicat de cei de la LinkedIn, se pare că atragerea clienților noi costă de 15 ori mai mulți bani decât păstrarea clienților actuali, iar acesta este un motiv suficient de convingător pentru orice antreprenor care vrea să își dezvolte afacerea.
Programele de loialitate presupun crearea unor carduri speciale pentru clienți, pe care să poată acumula puncte la fiecare nouă achiziție, pe care ulterior la vor folosi pentru a achiziționa un alt produs din magazinul tău. Cu cât este mai atractiv și mai accesibil, un program de loialitate se va dovedi foarte util pe termen lung.
Identifică oportunități noi și investește în ele
O oportunitate pentru un business deja existent poate însemna achiziționarea altor afaceri care pot să aducă un plus serviciilor tale, extinderea la nivel internațional, diversificarea serviciilor și produselor oferite sau crearea unui nou brand care să completeze serviciile oferite, așa cum este cazul celor de la Arabesque. Recent, aceștia au transformat ultimul magazin Mr. Bricolage în MatHaus, printr-o investiție de 10 milioane de euro.
Compania Arabesque a fost fondată în anul 1994, de către antreprenorul Cezar Rapotan, și este unul dintre cei mai importanți furnizori de materiale de construcții și finisaje din România.
Ia în calcul o afacere în franciză
Marile companii de tip fast-food americane sunt poate cele mai cunoscute povești ale unor afaceri care au devenit cunoscute după ce și-au transformat businessul în franciză. Dacă ai o afacere de succes și crezi că poți crea un sistem care poate fi duplicat cu succes și de alți antreprenori, atunci franciza poate fi soluția ideală care îți va asigura dezvoltarea rapidă a businessului.
Printre beneficiile unei afaceri în franciză se numără câștigul de capital, creșterea rapidă, creșterea profitului sau capacitatea de a intra mai ușor pe alte piețe, conform Entrepreneur.com.
Ca orice alt aspect din viața personală sau profesională, trebuie să depui un efort constant dacă vrei să obții beneficiile dorite. Concentrează-te pe beneficiile pe termen lung, nu doar pe cele pe termen scurt, atunci când construiești fundația afacerii tale. Cu o planificare strategică și cu investițiile corecte, cu siguranță vei reuși să îți dezvolți afacerea.