Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

4 greșeli pe care orice nou magazin de retail ar trebui să le evite

De câte ori nu ai văzut clienți care pleacă dintr-un restaurant înainte să comande ceva? Sau magazine care sunt ocolite de majoritatea clienților, fără să existe un motiv evident? În retail, încrederea clienților este foarte greu de câștigat și extrem de simplu de pierdut, iar cele mai mici detalii pot face toată diferența. Competiția e mare, așa că șansele de a găsi servicii mai bune, prețuri mai atractive și de a beneficia de experiențe mai convingătoare sunt destul de mari. Acesta este și motivul pentru care intrarea pe piața de retail trebuie făcută având în spate un plan solid de business, mai ales în privința prezentării.

4 greșeli pe care orice nou magazin de retail ar trebui să le evite:

  1. Angajații sunt nepregătiți

Selecția angajaților și pregătirea acestora vorbește mai mult despre un business decât orice comunicat de PR ai putea să dai pe piață. Odată ce un client a intrat în magazinul tău, e foarte important să se simtă băgat în seamă și ajutat cu sfaturi utile. Unde poate găsi produsele pe care le caută, cele mai bune recomandări din magazin, o bună cunoaștere a stocului actual și chiar a produselor viitoare care vor urma să ajungă la raft în lunile următoare, toate aceste detalii pot construi o relație solidă de încredere între consumator și comerciant. Cele mai mari greșeli pe care angajații le pot face și care vor îndepărta clienții din spațiul comercial pot fi ignorarea clienților atunci când aceștia au nevoie de indicații sau ajutor și ritmul lent de lucru la casă, ceea ce poate duce la cozi și timp prețios pierdut de consumatori.

  1. Sistemul de plată nu e pus la punct

Astfel, ajungem și la punctul al doilea, și anume sistemul de plată. Orice magazin din retail trebuie să fie dotat cu imprimante POS pentru a putea facilita plata cu cardul și cu un stoc suficient de role pentru case de marcat, pentru a putea susține un ritm accelerat în fluxul de la case. Absența acestora, cumulată cu un personal nepregătit suficient de bine nu vor face decât să scadă considerabil calitatea experienței pentru clienți, care pot fi pierduți apoi pentru o bună perioadă de timp.

  1. Fără prezență în online

Pentru că trăim într-o eră a internetului de mare viteză, orice magazin care caută să fie credibil în fața clienților săi trebuie să aibă o prezență solidă online. Un site dedicat, pagini pe rețelele de socializare și chiar prezența pe aplicațiile de travel sunt necesare pentru a stabili o bună relație cu clienții.

  1. Ambientul este neprietenos

De câte ori nu ai părăsit un local pentru că muzica era atât de tare încât nu te auzeai cu persoana din fața ta? Și nu era un club. Ambientul unui spațiu comercial, fie că vorbim despre restaurante sau magazine trebuie să corespundă din toate punctele de vedere scopului acelui local. Așa cum magazinele de fashion trebuie să fie iluminate impecabil, restaurantele trebuie să ofere un mediu care să permită dialogul intim, astfel de detalii construiesc la o relație mai solidă cu clienții.

Nu în ultimul rând, una dintre cele mai mari probleme, dar și cea mai evidentă dintre toate este calitatea slabă a produselor și serviciilor unui spațiu comercial. Fără produse care să se ridice la un nivel ridicat pe piață și să corespundă prețurilor afișate la raft și fără servicii care să vorbească în primul rând, prin calitatea lor, despre cultura și valorile locului, încrederea clienților va fi de fiecare dată limitată, iar acest lucru nu poate decât să afecteze pe viitor.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii