Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

4 explicații pentru care antreprenorii eșuează în digitalizarea businessurilor

Într-un deceniu în care se vorbește foarte mult despre modul în care tehnologia digitală transformă businessurile la nivel mondial, este ușor de presupus că orice companie apelează la aceste tehnologii pentru a-și eficientiza operațiunile. Însă potrivit lui Sanjiv Yajnik, președintele operațiunilor financiare ale grupului bancar Capital One, citat de Forbes.com, multe companii fac o greșeală mare: acestea încearcă doar să ofere și o versiune digitală a modului în care operează, în loc să folosească tehnologia pentru a transforma drastic modul de lucru atât la nivelul serviciului cu clienții, cât și a operațiunilor interne.

Yajnik atrage atenția că există patru motive pentru care companiile ratează startul și nu sunt capabile să se dezvolte rapid, în același ritm cu competiția. Iar toate aceste motive au legătură cu modul în care antreprenorii înțeleg să implementeze oportunitățile tehnologice în businessul lor.

Lipsa de viziune

Transformarea unei companii într-una digitală presupune mult mai mult decât a oferi și o versiune digitală a ceva ce deja există, întrucât acest lucru nu inovează cu nimic modul de lucru. Desigur, digitalizarea poate simplifica o parte din muncă și poate crește productivitatea angajaților sau viteza cu care sunt procesate informațiile, însă de la teorie la practică este cale lungă.

De exemplu, o companie care le va oferi clienților săi posibilitatea de a depune acte, de a completa formulare sau de a cere un anumit produs sau serviciu și în varianta digitală nu ia în calcul faptul că oamenii aleg, adeseori, varianta care le este familiară, considerând-o mai simplă. În plus, argumentează Yajnik, un serviciu digital trebuie mediatizat, astfel încât clienții companiei să afle de el, ceea ce este dificil, mai ales dacă vorbim despre o companie cu posibilități modeste de promovare. În schimb, ce ar trebui să facă o companie este să renunțe definitiv la procesele învechite, pe care să le înlocuiască în totalitate cu cele digitale.

În ceea ce privește procedurile interne de lucru, regăsim un alt exemplu elocvent: companiile care implementează un program digital menit să ușureze munca angajaților, să elimine erorile umane și să crească rapiditatea și eficiența, însă nu renunță nici la procedurile vechi. De exemplu, o companie care folosește un astfel de program de calcul salarial în departamentul său financiar nu va mai avea nevoie de un angajat care să facă toate calculele manual, întrucât programul ține cont inclusiv de schimbările legislative, dar și de specificul clienților. Astfel, angajatul care făcea până acum toate aceste lucruri manual se poate ocupa de alte responsabilități, fără grija apariției unor erori sau întârzieri la calculele respective.

Viteza de implementare

Mulți antreprenori pornesc de la premisa greșită că, pe o piață competitivă și aflată în plină schimbare, singura metodă de a reuși este aceea de a fi primul care lansează un serviciu sau un produs. Ei caută să obțină avantajul de a fi primii care testează și aplică o tehnologie, însă nu se concentrează pe a oferi clienților cea mai bună experiență posibilă. De aceea, companiile care își direcționează eforturile spre a le oferi clienților săi un serviciu de calitate, chiar dacă lansat mai târziu, vor avea parte de un feedback mai bun și vor câștiga la capitolul încredere. De asemenea, aceste companii pot atrage noi clienți din partea competiției, tocmai prin calitatea serviciului oferit.

Limitele autoimpuse

Există o concepție greșită potrivit căreia o companie ar trebui să activeze doar în domeniul său și să se ocupe doar de lucrurile la care „se pricepe”. Multe teorii ale strategiei în business subliniază exact acest lucru, însă Yajnik susține că digitalizarea permite acum extinderea unei afaceri în domenii la care nici nu visa. De exemplu, compania Amazon a intrat inclusiv în domeniul sănătății sau al comercializării de fructe și legume, în timp ce Apple sau Google creează mașini cu pilot automat sau inovează sistemul de plată securizată online.

Integrarea angajaților

Din dorința de a performa sau de a-și optimiza costurile, unele companii recrutează angajați de top, însă îi izolează apoi de restul angajaților, fără să le dea acces la modul în care se fac efectiv lucrurile în interiorul firmei. Yajnik argumentează că integrarea fiecărui angajat în colectiv și regândirea schemei organizaționale în scopul creșterii eficienței sunt provocări de care antreprenorii ar trebui să se preocupe în mod personal, și nu doar să lase aceste atribuții în seama șefilor de departamente sau a departamentului de resurse umane.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii