Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

4 consecințe neplăcute ale meselor dezorganizate

Mulți consideră că alimentația sănătoasă se rezumă doar la calitatea alimentelor pe care le consumă zilnic, ignorând faptul că organismul trebuie hrănit la ore fixe. În realitate, nu putem vorbi de un regim de viață sănătos dacă acesta nu include și un program regulat de servire a mesei, care să includă micul dejun, prânzul și cina. Medicii și nutriționiștii avertizează că nerespectarea acestei reguli poate avea numeroase consecințe neplăcute, iar în cele ce urmează îți arătăm care sunt acestea.

 

Acumularea kilogramelor în plus

Chiar dacă pare greu de crezut, te poți îngrășa luând mai puține mese pe zi, deși apelezi la această practică pentru a obține exact efectul opus. Cel mai des, se sare peste micul dejun, în ideea că astfel se mănâncă mai puțin pe timpul zilei. De fapt, fiind privat de aportul de nutrienți de care are nevoie, organismul va reacționa, iar senzația de foame pe timpul zilei va fi mai puternică. Astfel, vei fi tentat să mănânci mai mult la prânz și să mai iei două-trei gustări după, consumând astfel mai multe calorii, chiar dacă ai sărit peste o masă. Continuând în acest ritm, se creează un grav dezechilibru în organism, iar una dintre consecințe va fi acumularea de kilograme în plus.

 

Probleme digestive

Respectarea unui program zilnic de servire a mesei ajută sistemul digestiv să funcționeze mai bine, asigurând o mai bună asimilare a nutrienților conținuți în alimente. În caz contrar, mesele neregulate servite pe fugă și în momente diferite ale zilei, pot genera serioase afecțiuni digestive.

Constipația este cea mai frecventă problemă ce apare din cauza unui program dezordonat de servire a mesei, la fel și crampele abdominale și arsurile stomacale. O altă afecțiune ce poate apărea din cauza alimentației dezorganizate este sindromul de colon iritabil, cu manifestări foarte neplăcute, care îți pot da viața peste cap cel puțin câteva zile. Există o serie de  medicamente naturiste recomandate pentru colonul iritabil, însă acestea trebuie însoțite de o alimentație echilibrată, din care să fie eliminate unele alimente ce pot agrava simptomele bolii.

 

Scăderea capacității de concentrare

Este important să mănânci în fiecare zi la ore fixe, pentru că în acest mod asiguri în mod constant substanțele de care organismul are nevoie pentru derularea proceselor metabolice. O astfel de substanță este și glucoza, cu un rol important în menținerea capacității de concentrare și de memorare. Dacă sari peste o masă, ori dacă mănânci la repezeală când apuci, concentrația de glucoză din sânge scade, iar atunci îți va fi din ce în ce mai greu să te concentrezi chiar și asupra unor taskuri simple pe care le ai de rezolvat la birou. De asemenea, vei constata că nu mai reții anumite lucruri, iar altele pe care le știai îți vin tot mai greu în minte.

 

Schimbări emoționale negative

Lipsa aportului necesar de nutrienți are consecințe și pe plan psihic, iar asta se va resimți la început în dispoziția ta zilnică. Nervozitatea și irascibilitatea sunt două tipuri de comportament întâlnite frecvent la persoanele care nu au un program ordonat de servire a mesei, deseori amplificate și de o stare de oboseală. Persoanele cu un astfel de comportament nu sunt un partener de muncă sau de discuție foarte plăcut, iar din acest motiv devin tot mai izolate în cercul de prieteni sau la muncă. Pe acest fond, apare anxietatea și chiar depresia, iar de multe ori, persoana afectată are nevoie de ajutor de specialitate pentru a trece de acest episod.

Așadar, ai suficiente motive pentru a renunța la stilul dezorganizat de a lua masa și de a-ți face un program pe care să-l respecți zi de zi. Ține cont că cea mai importantă masă a zilei este micul dejun, însă trebuie să acorzi atenția cuvenită și celorlalte două mese principale – prânzul și cina.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii