Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Antreprenor în serie

Matei Maloș
După un exit de succes în timpul crizei economice, Matei Maloș a fondat o nouă afacere, aducând un produs nou pe piața din România.

Primul contact cu piața imobiliară l-a avut în timpul facultății, atunci când și-a ajutat un prieten să-și cumpere un apartament și și-a dat seama că nivelul serviciilor oferite de agențiile imobiliare era foarte scăzut. A ajuns la concluzia că, dacă un cumpărător ar avea acces direct la proprietăți, nu ar mai avea nevoie de o agenție imobiliară și așa a apărut ideea „unui mediu structurat” în care să poată prezenta corect proprietățile. În 2006, la 22 de ani, lansa împreună cu un prieten MagazinuldeCase.ro, un site de tipul „For Sale By Owner”, creând o nouă nișă pe piața imobiliară din România. Un al doilea element de noutate al acestui produs consta în vizitarea fiecărui apartament și verificarea informațiilor oferite de proprietari înainte ca acestea să fie publicate pe site.

„Inițial era o simplă pagină pe care postam anunțuri, apoi am trecut la o platformă”, explică Matei Maloș. În doar doi ani, MagazinuldeCase.ro a ajuns la jumătate din traficul site-ului liderului de pe piața imobiliară din acel moment și includea aproximativ 15% din anunțurile din București. Tot în 2008, a atras un investitor extern, investiția totală în MagazinuldeCase.ro, atât din surse proprii, cât și de la investitori, fiind estimată de Maloș la 200.000 de euro. Platforma a continuat să se extindă și, în ciuda conjuncturii economice, cifra de afaceri creștea de la an la an.

Cu toate acestea, în 2010, Matei Maloș a decis să vândă proiectul către Sanoma Digital, care își manifestase și în trecut interesul să cumpere. Principalul motiv al exitului, estimat la momentul respectiv între 300.000 și 400.000 de euro, a fost o viziune diferită de cea a cofondatorilor proiectului, explică Matei Maloș, care consideră că a fost cea mai bună decizie pe care o putea lua în acel moment.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Timp de mai multe luni, a căutat o nouă idee de afacere. A ales tot domeniul imobiliar, dar de data aceasta a decis să facă un produs orientat către cumpărători: „servicii de agenție imobiliară pentru cumpărătorii care folosesc tehnologia, la jumătate din prețul mediu de pe piață”, cum descrie Matei Maloș cea de-a doua idee. Așa a luat naștere Homefinders.ro. Principala diferență față de vechiul site era că înainte erau taxați vânzătorii, acum sunt taxați cumpărătorii, în timp ce principala diferență față de agențiile imobiliare este că Homefinders.ro reprezintă doar interesele cumpărătorilor, nu și pe cele ale vânzătorilor.

Homefinders.ro este practic un serviciu prin care cumpărătorii sunt asistați pe toată perioada tranzacției. Echipa prospectează piața, documentează ofertele, analizează prețurile de tranzacționare și le explică clienților situația de pe piață, le oferă informații despre marja de negociere care poate varia de la 5% la 30% și, în final, le asigură clienților un preț de achiziție mai bun, explică Matei Maloș. „Problema pieței rezidențiale e că nu ai suficiente informații. Sunt mii, zeci de mii de oferte disponibile, și aici mă refer la apartamente. În București, în momentul de față, sunt pe piață peste 10.000 de apartamente disponibile la vânzare. După ce aplici filtre, an de construcție, buget, număr camere, zone, pot rămâne câteva sute.” Astfel, clienții nu beneficiază doar de detalii complete și verificate despre proprietăți, ci și de întâlniri cu consultanții pentru definirea criteriilor și de asistență pe durata întregului proces.

În prezent, Homefinders.ro este lider pe piața de asistență pentru achiziția de case, cu peste 300 de clienți, însă Matei Maloș plănuiește să evolueze spre cele mai bune servicii pe segmentul rezidențial din România. Obiectivele sale includ și dezvoltarea organizației, țintirea liderilor de piață, diversificarea serviciilor prin oferirea de servicii de consultanță pentru dezvoltatorii rezidențiali și extinderea în afara Bucureștiului, pe termen lung obiectivul fiind extinderea în Europa.

Una dintre principalele probleme cu care se confruntă piața imobiliară în acest moment este lipsa de profesionalism, consideră Maloș. Acest lucru se întâmplă în principal din cauză că e un domeniu în care oricine poate intra fără niciun fel de pregătire de specialitate. Cu toate acestea, Matei Maloș concluzionează că piața imobiliară din România este „o piață interesantă, fiindcă e foarte mult loc de creștere.”

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii