Sub deviza „Țara lui Andrei – o țară mai bună… în fiecare zi”, Petrom își propune să promoveze și să susțină spiritul antreprenorial prin noile proiecte pe care le va demara în anul 2013.
„Am regândit Țara lui Andrei ca o mare comunitate orientată către soluții care să genereze valoare pe termen lung. Vom încuraja atât inițiativele individuale, cât și pe cele ale organizațiilor care creează valoare economică pentru comunități, dar care adresează și problemele sociale. Credem cu tărie că prin încurajarea spiritului antreprenorial integrat cu o abordare comunitară, vom reuși să facem din România o țară mai bună… în fiecare zi.” a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.
Vezi o galerie foto de la eveniment
Noua orientare a Țării lui Andrei este susținută atât printr-o campanie de comunicare cât și prin regândirea platformei online (www.taraluiandrei.ro). Campania de comunicare a fost dezvoltată de grupul BBDO, prin agențiile Graffiti PR și Graffiti BBDO, iar componenta de online este semnată de Webstyler.
„În 3 ani de zile, Țara lui Andrei a devenit cea mai puternică platforma de CSR din România. Însă liantul acestei comunități nu au fost cauzele proiectelor, ci principiile în care cetățenii Țării lui Andrei se regăsesc. Sunt oameni care demonstrează propriile valori prin acțiune, nu prin declamații. Sunt oameni care nu cred că responsabilitatea aparține întotdeauna altcuiva, pentru că ei văd lucrurile acolo unde se întamplă, în comunitate, nu la televizor. Astfel, ne-am dorit acum ca și în campanie de comunicare, ca și în centrul Țării lui Andrei, să punem toți acești cetățeni și valorile lor, ca sursă de inspirație pentru România. Pentru că încăpățânarea lor de a se implica în comunitate e motorul prin care această țară poate deveni mai bună, în fiecare zi.” explică Mircea Tomescu, Managing Director al Graffiti PR.
Noua orientare a programului de responsabilitate socială Țara lui Andrei se reflectă și în mediul online. “Platforma online este o sursă de inspiraţie prin cele peste 100 de iniţiative transformate în realitate de cetăţenii din Ţara lui Andrei. Vom dezvălui zecilor de mii de susţinători de pe site poveştile proiectelor şi impactul lor asupra comunităţii şi le vom face cunoștinţă cu oamenii din spatele lor. Am pus accent pe imagini şi documentare care să reflecte atât schimbările în bine, cât şi energia şi entuziasmul celor care duc poveştile mai departe. În acest fel, sprijinim şi creştem comunitatea oamenilor de acţiune din Ţara lui Andrei şi le dăm oportunitatea să împărtăşească din experienţele lor şi să îşi înscrie ideile şi în competiţiile din 2013.” Georgiana Cujba, Client Service Director, Webstyler.
În 2013, Țara lui Andrei va continua proiectele de implicare în comunitate pe cele trei direcții principale: mediu, educație și dezvoltarea comunității.
– Mediu: Plantările din Țara lui Andrei vor pune accent pe protejarea comunităților în fața condițiilor meteo extreme – zăpezi masive, alunecări de teren, dar și implicarea oamenilor din comunități în menținerea plantărilor;
– Dezvoltare comunitară: Prin intermediul a două concursuri de proiecte (‚Orașul tau’ și ‚Fabricat în Țara lui Andrei’), Petrom va susține soluțiile pentru comunități construite pe criterii de sustenabilitate și care generează valoare pe termen lung, din punct de vedere economic și social.
– Educație: Școala și Tabăra din Țara lui Andrei vor pune accent pe dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor și profesorilor și vor stimula implicarea civică a acestora pentru dezvoltarea comunităților din România.
Rezultatele platformei TaraluiAndrei.ro, 2009 – 2012:
– 250.000 de copaci au fost plantați în mai multe comunități din țară. Aceștia vor proteja zonele expuse riscurilor alunecărilor de teren;
– Peste 6.000 de voluntari s-au alăturat Petrom în proiectele care transformă comunităţi din 2009 până în prezent;
– 88 de proiecte comunitare au fost finanțate de Petrom cu un sprijin financiar de aproximativ 500.000 de Euro
– Peste 25.000 de elevi și 1.700 de profesori au participat la Școala lui Andrei;
– 2.650 de copii si-au dezvoltat abilitati de management de proiect, comunicare sau leadership prin participarea in Tabăra din Țara lui Andrei.
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 7,7 miliarde de euro în ultimii şapte ani.
Grupul exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (în România 786 milioane barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone la sfârșitul lunii iunie 2012.
Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.
Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom a început operaţiunile comerciale la centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi la parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.
În anul 2011 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.336 milioane euro, EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.165 milioane euro.
OMV, una din cele mai mari companii industriale publice din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 272 TWh gaze în 2011. În Rafinare şi Marketing, OMV are o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone, iar la finalul anului 2011 deţinea aproximativ 4.500 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia.
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 2,03% iar 6,21% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.